Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Приземеният Boeing 737 MAX е една крачка по-близо до това да полети отново

Американската федерална авиационна администрация публикува препоръките си за промени по самолета Снимка: Getty Images
Американската федерална авиационна администрация публикува препоръките си за промени по самолета

Американската федерална авиационна администрация (FAA) предложи четири ключови промени в дизайна на самолета Boeing 737 MAX, за да може той да получи отново разрешение за летене на територията на САЩ, след като то му беше отнето заради проблеми със сигурността.

В понеделник авиационният орган заяви, че е поискал промени в софтуера за контрол на полета и в оперативните процедури на летателния екипаж, както и други изменения. FAA също така е предложила прилагането на тест на сензорна система и пробен полет, който да докаже "оперативна готовност" на машините, преди те да бъдат върнати в експлоатация.

От Boeing отговориха, че работата по 737 MAX "продължава да постига стабилен напредък" по отношение осигуряването на безопасността на полетите, като действията им се извършват в тясно сътрудничество с FAA и други глобални регулатори.

Промените са насочени главно към предотвратяване на нежеланото активиране на софтуера, предназначен да контролира ъгъла на наклон на самолета (ъгъла на носа по време на полет). Конкретният софтуер, наречен MCAS, представлява система за увеличаване на маневрените на характеристики).

Предвижда се системата да бъде контролирана вече от два сензора, вместо един както досега, а освен това трябва да бъде създадена и допълнителна система, която да предупреждава пилотите за потенциални проблеми с тези сензори.

FAA също така предлага на техниците да проверяват системите преди заминаване, за да откриват по този начин евентуални възникнали проблеми.

Според американския регулатор всички тези промени и подобрения трябва да бъдат комбинирани в крайния резултат, за да може да се сведе до минимум "зависимостта от действията на пилотите и ефекта от всяка потенциална единична повреда".

При катастрофите 2018 г. и 2019 г., които доведоха до заземяването на 737 MAX, системата MCAS погрешно се активира, натискайки носа на самолета надолу в отговор на подадена погрешна информация от единствения датчик. Тогава системата не позволи на пилотите да отменят корекциите в ъгъла на наклон и в крайна сметка се стигна до инцидентите.

Сега пред Boeing стои задачата да получат положителни оценки за нанесените промени в дизайна и в MCAS и да финализира новите процедури за обучение на пилоти. Други регулатори, включително в Канада и Европа, също могат да имат свои собствени притеснения или изисквания, преди да пуснат самолета обратно в небето.

Американската компания по-рано заяви, че очаква 737 MAX да получи зелена светлина навреме, за да бъдат възобнови доставките някъде през третото тримесечие на 2020 г.

Boeing възобнови производството на 737 MAX по-рано тази година. Тази година компанията планира да увеличи производството на джетлайнера и да започне доставките до октомври.

Според изчисления 18-месечното заземяване на 737 MAX - за кратко най-продаваният самолет на Boeing - струва на самолетостроителната компания над 19 милиарда долара.

Междувременно компанията все още е изправена и пред редица съдебни дела и разследване от американския Конгрес заради двете самолетни катастрофи, отнели живота на 346 души.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: боинг, boeing 737 max
 

Най-четените