Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Съдът в Калифорния забрани на Uber и Lyft да третират шофьорите си като независими подизпълнители

Двете компании ще трябва да наемат официално шофьорите като свои служители Снимка: Getty Images
Двете компании ще трябва да наемат официално шофьорите като свои служители

Съдът в американския щат Калифорния забрани на компании като Uber и Lyft, които предоставят транспортна услуга, да класифицират шофьорите си като независими подизпълнители, а трябва да ги регистрират като свои служители.

Решението дойде по дело, заведено през май срещу компаниите, в което се разглежда погрешното класифициране на шофьорите според законите на щата. Въпросният закон, който забранява на подобни компании да наемат служители като подизпълнители влезе в сила от 1 януари тази година и на практика е най-строгият подобен закон в САЩ.

Той определя, че шофьорите ще имат право на минимална работна заплата и обезщетения. Липсата на подобни обезщетения и елементарни трудови гаранции за шофьорите се превърнаха в реален проблем покрай кризата с коронавируса, което провокира шофьори от двете компании да се обединят и да търсят правата си заедно.

Калифорния е щатът, в който Uber и Lyft са основани и в момента е най-големият пазар за подобен род услуги в САЩ.

Решението на съда в момента може да се определи като най-голямото предизвикателство пред самия бизнес модел на този род компании, които твърдят, че не осигуряват на клиентите си превоз, а връзка с шофьор, който би ги возил от точка А до точка Б.

Съдът е разпоредил 10-дневен гратисен период за обжалване на решението - нещо, което от Uber вече обявиха, че ще направят. Това на практика означава, че към момента нищо няма да се промени за двете компании, докато не се стигне до окончателен резултат.

"Когато над 3 милиона калифорнийци са без работа, избраните от нас лидери трябва да бъдат съсредоточени върху създаването на работни места, а не да се опитват да закрият цяла индустрия по време на икономическа депресия", заяви говорител на Uber.

Според компанията на пазар с размерите на Калифорния подобно решение несъмнено ще окаже влияние върху индустрията и цялостната икономика на щата.

Досега Uber опитваше всячески да заобиколи текстовете от новото законодателство в щата като например дори даде на шофьорите си свободата сами да определят на какви тарифи ще карат.

Междувременно компанията и техният пряк конкурент Lyft са похарчили вече над 100 млн. долара за лобизъм срещу въпросния закон.

От своя страна, властите в щата Калифорния отвърнаха, те двете приложения са започнали "агресивна пиар кампания с надеждата да си върнат свободата да експлоатират работниците си насред "пандемията на века".

Шофьорите също призоваха двете компании да престанат с пръскането на пари в опити да заобиколят законите на Калифорния и да реинвестират средствата в помощ на хората, работещи за тях.

Тагове: uber, lyft


 

Най-четените