Докато вие мислите за кого да гласувате (ако изобщо искате да мислите по този въпрос), едни хора асоциират политическите играчи със стари шлагери, имена на коктейли, класически романи, екшън герои, и тем подобни забавно-развлекателни образи.
Уж заради нас, публиката, защото явно имаме силен интерес да бъдем информирани какви ще са резултатите от изборите, дори още преди да са приключили.
В целия т.нар. демократичен свят подобни „класации" са забранени. И по принцип са забранени в България, обаче медиите си правят оглушки. Щом един е пуснал температури с цветове или герои от комикси, значи всички трябва да го направят.
На европейските избори ЦИК скастри няколко медии, та затова сега дружно бе зададен въпрос може или не може да се публикуват гарнитури от ястия и военни песни, и ако може, то тогава под каква форма...
Ролята на медиите е да информират, обаче по такъв начин и в такъв момент Изборният кодекс го забранява. Остават само социалните мрежи и блоговете, но не се съмнявайки, че ще има възползвали се. Значи въпросът става морален.
Интересът на обществото най-вече е да не бъде подвеждано.
А в доста от случаите то е манипулирано. Защото никой не казва откъде идват цифрите в класации, платил ли е на социологическа агенция да прави екзит пол, къде се прави този екзит пол и т.н. съществени въпроси. Въпроси на доверие и почтеност (или по-скоро на липсата им).
Вземете предвид последните двойни избори във Великобритания - местни и европейски, резултати от първите бяха обявени вечерта в изборният ден, а от вторите - след два дни, за да съвпаднат с останалите държави.
Този въпрос може много лесно да бъде разрешен. Обаче това означава всички медии, най-вече тези в интернет, да се откажат от класациите.