500 товарни вагона се губят на БДЖ. Изчезнали са. За такива от 2001-а е открита графата "неброени". Иначе трябва да ги пишат откраднати.
500 вагона е къде-къде по-лесно да се проследят от неброените милиони, изписани в касите на БДЖ през всичките тези години. Едното са пари от данъкоплатците, другото - от заеми.
Заемите са около 800 млн. лева. Повечето от тях не се обслужват от 2008 г. Добре, че финансовият министър стопира отпускането на нов - от Световната банка за близо половин милиард, докато в БДЖ не се състоят видими наченки на ред.
Изобжо железниците ни стават второ "Кремиковци". Схемата е същата. Най-напред държавното предприятие се нагълтва с кредити като болен от булимия. Ръководствата теглят за каквото се сетите: от нови мотриси "Сименс", които после залагат, за да теглят заем, с който да ги плащат, до такива, за да си покриват належащите нужди.
Валят и обществени поръчки - достатъчно е да се направи справка при тройната коалиция какви скъпоструващи тужурки са поръчвани на железничарите. На цената на приличен костюм. Плюс такива, чиято цел е да "опаковат" за близо 20 000 на вагон бракувани пътнически вагони от Германия, иначе предназначени за скрап.
Разбира се, те не стават "Ориент Експрес" - стоят на глуха линия. Но спечелилите поръчките разбогатяват за сметка на БДЖ, респективно наша, на данъкоплатците.
През цялото това време синдикатите са в сънна апнея - и регистрират признаци на живот само когато някой новодошъл транспортен министър се сблъска с отчети за парите, изляти в бездънието БДЖ. Т.е. когато опре до съкращения. Защото никой не вади портфейлите на онези, спечелили обществените поръчки за скудоумия... Икономическа полиция никаква я няма. Някой да се сеща, че в структурите на МВР има и такава?
Ето така БДЖ върви към задлъжнялост от 1 милиард. Много повече струваше на държавата "Кремиковци". Един път, за да отпише огромна част от дълговете, преди да го продаде за 1 долар, втори път - за да налее над 700 милиона във вече частното предприятие, заради които се сблъска с укорите на Брюксел за държавна помощ.
Всичките тия фази на агония - на гърба на хилядите съкратени, със забавени и неполучавани месеци наред заплати, и пострадалите им семейства. За замърсената земя и екощетите няма да отваряме дума.
"Кремиковци" фалира. А една подставена частна фирма го купи за скрап. Можеше да фалира още през 1999 г. - щеше да ни спести последвалите загуби.
Какво ще стане с БДЖ? Дали, ако някой поиска да се обяви за приватизация, пак ще се "отписват" дългове...
А в Академията на МВР духовият оркестър откри учебната година с музиката от филма "Кръстникът". Главният секретар на МВР Калин Георгиев пожела на младите курсанти никога да не попадат в ръцете на вътрешна сигурност. И им разказа за тежкия път на полицаите, които се борят с престъпността.
"Kaкво ще говорите за закон и Конституция... .... В тази държава всичко е проституция"
1000 вагона ги няма! Бе някой представя ли си колко са 1000 вагона наредени един до друг?? Та това е колкото центъра на София И ги няма, просто ги няма