Не минава и ден без съпругата на президента Десислава Радева да намери място в най-коментираните теми в социалните мрежи. Дали скандалите около нея са търсен ефект или са причинени от неразбирането, че PR-ът не може сам да си е PR, е въпрос, по който още дълго ще спорим. Да си жена на президента точно в България и точно в този момент, е нетърсена и предварително загубена битка.
Без да имаш определена функция, се оказваш център на внимание. Каквото и да направиш, винаги ще има недоволни.
На Радева й предстои на свой гръб да разбере мъдростта на поговорката "мълчанието е злато".
В страната, където до преди 25 години шеф на ТКЗС беше една от най-престижните длъжности, днес всички разбират от дипломация и протокол. Две трети от населението на държавата може и да не е посещавало друга страна в ЕС, но знае "как го правят по света" и дори е готово да дава съвети на Тереза Мей, Бриджит Макрон и Мелания Тръмп.
Отчасти затова е виновен и Facebook. Всички сме звезди и събираме лайкове, а Деси Радева е добра дъвка за масите.
Не че и преди не разкъсвахме Зорка Първанова за тоалетите, Антонина Стоянова за шапките, а на Мария Желева всеки жест беше следен и коментиран с пренебрежение.
Едната беше селянка, другата гражданка, а третата комунистка.
Но нали нямаше Facebook и коментарите ни бяха предимно на маса, рийчът им беше малък, а шеровете - най-много само с най-близкия приятелски кръг.
В това отношение волно или неволно Юлияна Плевнелиева се оказа изключително предвидлива жена, отказвайки да се превърне без причина в мишена на народната любов. Това разбира се насочи всички погледи и критики директно към президента Плевнелиев, на когото нищи не му беше спестено, а като общество ще успеем да го оценим политически поне няколко години след края на мандата му.
Разбира се, Десислава Радева е далеч от перфектното поведение, макар че представите на всеки от нас за такова са безкрайно различни.
От цялата ситуация има един печеливш и това е президентът Радев.
Докато всички погледи са насочени към сутиена на съпругата му, той трябва да направи чутовен гаф, за да бъде забелязан.
Дали пък Радева няма да се окаже добър PR, събирайки цялото внимание към себе си?
Така или иначе обществото няма шанс да се пребори с жълтите и фалшивите новини, защото самото то е жълта и фалшива новина. В мътенето на водата в блатото участваме всички.
Затова всеки път, когато тръгне фалшивата новина, че "Facebook става платен", си казвам само "Дано".