Има ли проблем при Red Bull?

Световните шампиони Себастиан Фетел и Red Bull понесоха две поражения в последните две състезания и вече се заговори за криза в представянето на тима на Кристиан Хорнър. Дали наистина има криза или някакъв проблем в Red Bull? Ако това е така, то отговорът ще даде Гран при на Унгария този уикенд.

В началото на сезона новото творение на Ейдриън Нюс - RB7, изглеждаше недостижимо за болидите на другите тимове, но в последните четири старта Red Bull записа само една победа.
Миналата година пилотите на Red Bull бяха невероятно бързи на "Хунгароринг", а тозе уикенд ще можем да преценим колко е сериозна заплахата за шампионите от страна на McLaren и Ferrari.

Все пак, начело на преследвачите е Скудерията. Както призна Марк Уебър на пресконференцията след финала на "Нюрбургринг", Red Bull са били победени в "честна битка, при това заслужено". При това в последните две състезания.

Победата на Фернандо Алонсо във Великобритания далеч не беше случайност, реализирала се заради проблемите на Себастиан Фетел в бокса. Промените, които бяха направени в колата на Ferrari за състезанието на "Силвърстоун" се оказаха правилен риск. В самото състезание, дори когато Фетел имаше чиста писта пред себе си, Алонсо продължаваше да се откъсва напред.

Тази година болидите на Ferrari вървят много добре с меките гуми на Pirelli, а изборът на сликове за този уикенд е меки и супер меки, така че това ще е в полза на Скудерията.

И подобренията при Черните кончета са навсякъде - на "Нюрбургринг" дори спиранията в бокса на пилотите на Ferrari бяха по-бързи от тези на колегите им в Red Bull. Изключваме последните спирания на Маса и Фетел, които струваха 4-ото място на бразилеца.

В каква точно форма е McLaren? Постоянството липсва в представянето на тима, воден от Мартин Уитмарш. На "Силвърстоун" ограниченията в работата на дифузьорите дръпнаха тима назад, но още в следващото състезание Хамилтън спечели, като преди това се изказа толкова песимистично за шансовете си да е в челото, че направо отчая феновете.

Може би представянето на McLaren в Германия е показателно за прогреса при развитието на колата - особено по отношение на електронните карти, които управляват работата на двигателя. Но в планината Айфел МР4-26 вървеше по-добре и заради по-ниските температури - другите губеха време заради това.

Хамилтън по традиция е силен в Унгария - две спечелени квалификации и две победи от 4 старта, така че с оглед на инерцията, набрана в Германия, британецът отново ще се бори за победата.

Най-сериозният знак, че доминацията на Red Bull е застрашена ще е ако някой успее да им отневе първото място в квалификацията. Досега за 10 старта това не се е случлаво. А точно в Унгария миналата година пилотите на Хорнър бяха с 1,2 секунди на обиколка по-бързи от съперниците си.

Полпозишънът по традиция е много важен в Унгария, тъй като възможностите за изпреварване са твърде малко. Но в интерес на истината, в последните четири години само веднъж състезанието е печелено от пилота, стартирал първи на решетката.

Новите правила, особено DRS зоната на стартфиналната права и новите гуми би трябвало да направят състезанието по-интересно, иначе рискуваме да гледаме повторение на надпреварата по улиците на Валенсия, която не беше особено вълнуваща.

В средата на колоната ще е невероятно оспорвано.

Малко по-назад от челото ще е много интересно. Renault определено има нужда от добри резултати, най-малкото, за да не позволи тимът на Ерик Булие на Mercedes да се откъсне твърде много напред в класирането на конструкторите. Грешките на Ник Хайдфелд ядосаха сериозно Булие, но той очаква и двамата му пилоти да са по-бързи край Будапеща.

По-меките гуми ще са добър избор за тима с двигатели на Ferrari - Sauber. Кобаяши и Перес редовно използват алтернативни стратегии за експлоатацията на гумите този сезон и също така редовно печелят точки.

Болидите на Williams получават нова порция подобрения за Унгария, а напрежението върху тима вече е сериозно, тъй като първата половина на сезона се оказа по-слаба от очакваното. Рубенс и Пастор отново ще тестват новото задно крило и ревизираното окачване, което не беше използвано в състезанието в Германия, а сега и двете коли ще са с KERS. В Германия Барикело кара без тази система в опит да се намали неравномерното натоварване на гумите и деградацията им.

Битките отново ще се навсякъде и ще е интересно. Само ако можеше и да вали, но по това време на годината в Будапеща, това ще е голяма новина. Но не пречи да се надявама.

Новините

Най-четените