Дългоочакваните промени в техническия департамент на Williams вече са факт, но едва ли някой е очаквал, че те ще са толкова сериозни, а някои от тях - направо спорни. Естествено, става въпрос за назначаването на Майк Кулън за главен инженер - той беше една от основните фигури в шпионския скандал между Ferrari и McLaren от 2007 година, който донесе на британския тим рекордната глоба от 100 милиона долара и принуди Рон Денис да напусне Формула 1.
Президентът на Williams Адам Пар заяви, че тимът има нужда от "нов подход" когато коментира назначаването на Кулън.
Техническият директор на тима Сам Майкъл подава оставка след 11 години на този пост и ще напусне в края на сезона. В краткосрочен план Майкъл ще отговаря за развитието на колата за този сезон, тъй като болидът все още не е реализирал пълния си потенциал. Тимът ще съобщи по-късно дали точно Кулън ще замести Майкъл на поста технически директор.
Другият, който си тръгва е главният аеродинамик Джон Томлинсън.
В същото време Пар съобщи, че през 2001 Патрик Хед ще се оттегли от тима. По-късно обаче Хед ядосано коментира, че Пар не е имал право да прави такива коментари. След като сдаде поста на Майкъл, Хед не участва в ежедневното ръководство на тима, но продължава да ходи по състезания.
Всъщност Сам Майкъл е подал оставка преди няколко седмици и най-вероятно скоро ще го види в някой друг тим във Формула 1, но голямата новина е назначаването на Кулън.
Ролята му в шпионския скандал, при който техническите тайни на Ferrari се озоваха в McLaren преди началото на сезон 2007, стана ясна, след като съпругата му занесла на близкия ксерокс в Уокинг папка с техническа информация на Скудерията. И разплитането на мистерията тръгна от мениджъра на ателието, който се обадил в Маранело. Това доведе до вече споменатата глоба за McLaren, а Кулън и съзаклятникът му във Ferrari Найджъл Степни получиха забрана 2 години да работят във Формула 1.
Кулън се появи на хоризонта в началото на миналия сезон, когато беше част от неслучилия се проект на Stefan GP - сърбите се опитаха да влязат в спорта заедно с трите нови отбора, използвайки болидите на изтеглилия се тим на Toyota.
От Ferrari все още няма официална реакция на назначаването на Кулън. Но когато той се появи като част от Stefan GP, извън протокола, шефовете на тима не скриха яростта си от евентуалното му завръщане и сега едва ли ще му се зарадват. Но за италианците щеше да е по-лошо, ако и Степни се беше появил.
Пар обясни, че в Williams са обмислили много внимателно кандидатурата на Кулън преди да го обявят официално, но допълни, че според него всеки има право да продължи напред, след като си е понесъл наказанието за това, което е извършил.
Със сигурност, в Турция този уикенд около Williams ще е много интересно.