Оспорвана битка на класическо трасе

До края на сезона във Формула 1 остават осем старта, включително и предстоящата Гран при на Белгия в неделя, т.е един пилот може да спечели максимум 200 точки, а лидерът в шампионата Себастиан Фетел има аванс от 85 пункта. С оглед на представянето на настоящия световен шампион този сезон, едва ли някой ще успее да го спре по пътя му към втора поредна титла, но това не означава, че състезанията, които предстоят няма да са интересни - напротив, очакват ни супер напревари.

Защото съперниците на Себ набират сили и още на "Спа" могат да го пратят доста по-назад в класирането, отколкото му се иска на него. А и самият Фетел заяви в началото на седмицата, че няма да е голяма драма, ако не успее да спечели следващите едно-две състезания - точно тези, където колите на съперниците му ще имат предимство.

Но в квалификацията утре RB7 отново ще е лидер. Най-вероятно.

Досега пилотите на Red Bull нямат загуба в квалификациите този сезон и най-вероятно първата няма да дойде утре. Ефективно работещата DRS система на RB7 ще помогне сериозно на Фетел и Марк Уебър в секторите 1 и 3 - точно там, където максималната скорост на правите е много важна. А отличното аеродинамично притискане на RB7 ще е успешният коз в сектор 2 на "Спа".

Но за състезанието в неделя нещата ще изглеждат малко по-различно - DRS ще се използва само в един участък от пистата и Red Bull може да станат жертва на по-бързите коли на McLaren и Ferrari.

Преките съперници на Фетел вече го застигат, поне що се отнася до представянето им на пистата.

И атаката се води от пределно амбицираният двукратен световен шампион Фернандо Алонсо, който регистрира сериозно подобрение в представянето на Ferrari в последите стартове.

Звучи особено, но е факт - Алонсо, както и Фетел още нямат победа на "Спа".

Студеното време изненада неприятно Ferrari на "Силвърстоун", "Нюрбургринг" и дори на "Хунгароринг". А за "Спа" може да се каже само, че времето е непредвидимо, а днес отново ще вали, както стана и вчера.

Но когато има чести, кратки и неочаквани превалявания, тогава изгрява звездата на Дженсън Бътън, нали помните състезанието в Унгария? Болидите на McLaren може да дадат шанс на Дженсън и Люис Хамилтън да се борят за победата в Белгия, а това ще е сериозен удар срещу амбициите на другите. Все пак, тимът на Мартин Уитмарш спечели последните две състезания.

Миналата година в Белгия спечели Хамилтън, при това в типичния си стил, с грешка, която можеше да му струва всичко - излитането от трасето на завоя "Риваж", но му се размина. През 2008 Люис също беше най-бързият пилот тук, но не успя да спечели, така че определено това трасе му допада.

В средата на колоната разликите постоянно намаляват, като групата преследвачи на трите топ тима се води от Mercedes. Но на "Спа" ще видим как ще се развие и настъплението на Force India. Точно в Белгия са най-добрите резултати на отбора в историята му - през 2009 първо място в квалификацията за Джанкарло Физикела и второ на финала, победен само от Кими Райконен.

Сега повторението на този резултат едва ли ще е възможно, но пък доста по-реално звучи изместването на Sauber от шестото място в класирането на конструкторите .

И естествено, Михаел Шумахер отбелязва 20 години от дебюта си във Формула 1 този уикенд. Завръщането му в световния шампионат не може да се определи като особено успешно, но дали на "Спа" германецът няма да изненада приятно феновете си - тук той кара за първи път, тук взе първата си победа, както и рекордната си седма световна титла?

В началото на сезона начело на групата в средата на колоната беше тимът на Renault, но след това изостана. Смяната на Ник Хайдфелд с Бруно Сена обещава интересна битка помежду им в отбора - също както стана в GP2 през 2007 и 2008.

Лятната пауза свърши, всичко започва отначало, но вече сме пред решителните стартове за сезон 2011.

Новините

Най-четените