Еди Джордан: Кими иска да се върне във Ferrari

Кими Райконен се цели в трансфер във Ferrari, след като шефовете на Red Bull решиха да вземат Дениъл Рикардо на мястото на Марк Уебър, смята главният анализатор на ВВС Еди Джордан.

Според ирландеца, който е и бивш собственик на тим във Формула 1, сделката с финландеца, който донесе последната световна титла на Скудерията през 2007, може да бъде обявена още по време на Гран при на Италия в началото на септември.

От Ferrari заявиха, че това „не е вярно" и допълниха, че все още няма решение по този казус. Според Джордан, 24-годишният Рикардо вече е подписал договор с Red Bull, за да партнира на световния шампион Себастиан Фетел догодина. Еди прогнозира, че сделката с Рикардо ще бъде потвърдена още този уикенд, когато е Гран при на Белгия.

Всички отричат

„В момента нямаме нищо за съобщаване или потвърждаване", заяви вчера говорителка на Red Bull, но не потвърди, че това съобщение ще важи и в четвъртък.

Говорител на Ferrari пък обясни, че италианският тим се концентрирал върху това да подобри представянето на болида F138, за да подобри шансовете на Фернандо Алонсо в битката за световната титла.

„Това е абсолютно същият сценарий като миналата година - не само Кими, но вече е налице и дълъг списък с пилоти, които уж ще карат за Ferrari - обясни говорителят. - В момента нашият приоритет е подобряването на автомобилите на Фернандо и Фелипе Маса, а решението за това кой ще кара за нас през 2014 ще бъде взето в подходящия момент, който определено не е сега."

Провалени преговори

Вчера мениджърът на Райконен Стив Робъртсън заяви пред Андрю Бенсън от ВВС, че Кими, който има 20 победи във Ф1, няма да кара за Red Bull.

„Преговорите се провалиха. От известно време не сме говорили с тима и вече е ясно, че Кими няма да кара за Red Bull през 2014 - беше категоричен Робъртсън. - Кими е свободен агент. Пред него има други възможности. На заден план се случват много неща и аз съм сигурен, че Кими и догодина ще кара във Формула 1."

На въпроса дали Ferrari е сред възможностите пред Кими, Стив обясни следното: „Докато от Ferrari не потвърдят пилотите си за догодина, моята работа е да говоря с тях и всички други отбори, за да знам къде има свободни места."

Според Еди Джордан, преговорите с Red Bull са били най-важната тема за Райконен в последните седмици, но след като те са се провалили, той се е насочил към Ferrari. Освен това, Кими може да остане за трети пореден сезон в Lotus.

Ще признае ли Ferrari грешката си?

Алонсо има договор с Ferrari до края на 2016, но в Маранело обсъждат дали да не освободят Фелипе Маса, който и този сезон не се представя достатъчно силно.

Според източниците на ВВС в Скудерията, някои от шефовете на тима и дори на компанията искат Маса да бъде освободен, а на негово място да бъде нает Райконен. Срещу тази идея обаче бил президентът на Ferrari Лука ди Монтедземоло.

Логиката на Ди Монтедземоло е следната: ако сега Скудерията наеме Кими, то тимът на практика ще признае, че в края на 2009 италианците са допуснали грешка - тогава тимът прекрати договорът на Райконен една година предсрочно, плати му заплатата за 2010 срещу ангажимент да не кара в друг отбор и на мястото му дойде Фернандо Алонсо.

Тогава във Ferrari предпочетоха да запазят Маса като партньор на Алонсо, въпреки че по това време бразилецът все още се възстановяваше от контузията, която получи в Гран при на Унгария през 2009.

Въпреки че Райконен спечели титлата за Ferrari през 2007, през следващите два сезона Маса събра повече точки от него.

В Red Bull искат помощник на Фетел

Малко по-рано това лято от Red Bull дадоха ясно да се разбере, че за мястото на Марк Уебър са останали само двама претенденти: Дениъл Рикардо и Кими Райконен. Уебър напуска тима в края на сезона и догодина ще е заводски пилот на Porsche в Льо Ман и в Световния шампионат за издръжливост.

Наемането на Рикардо в Red Bull ще е признание за програмата за млади пилоти на компанията, за която отговаря доктор Хелмут Марко и която е на ръба на провал, тъй като досега единственият неин възпитаник, стигнал до тима на Кристиан Хорнър е Фетел. Естествено, 24-годишният Рикардо ще трябва да се примири с ролята на втори пилот в тима, като от него се очаква да не създава проблемите, които причиняваше с бързината си Уебър на Фетел, Хорнър и Марко.

При Райконен едва ли би било възможно световен шампион да приеме статут на втори пилот.

Тепърва ще разберем дали Рикардо ще може да се справи с това да е пилот в най-силния тим във Формула 1 и напрежението, което води това със себе си.

Най-доброто му класиране за Toro Rosso до момента е 7-о място, а в квалификациите три пъти е стартирал от шеста позиция.

Новините

Най-четените