Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Роберт Кубица: Ще се върна още тази година

Роберт Кубица демонстрира силна воля между две операции Снимка: Getty Images
Роберт Кубица демонстрира силна воля между две операции

Тежко контузеният пилот на Lotus Renault Роберт Кубица заяви, че планира да се върне на пистата преди края на годината. Полякът се възстановява бързо от първата операция, направена му след катастрофата в рали "Ронде ди Андора", но му предстоят още две тежки хирургични интервенции, едната от които е днес и най-вероятно пак ще трае поне 7 часа.

При катастрофата със своята Skoda Fabia S2000 в първата отсечка на ралито Кубица получи множество счупвания на дясната ръка и десния крак заради метална мантинела, която прониза колата от край до край.

"Искам да се върна тази година - заяви Кубица в първото си интервю след катастрофата, дадено пред вестник Gazzetta dello Sport. - Твърдо съм решен да съкратя максимално времето, което ще ми трябва за възстановяване, само да е готова програмата ми за рехабилитация.

"Пръстите ми вече работят, същото важи и за рамото, вече ги чувствам - обясни за състоянието на дясната си ръка пилотът. - Но сега ми предстои още една операция и след нея вече ще знаем повече. В момента не мога много да се движа. Но не ме боли много защото съм постоянно упоен. В събота ще знам повече за състоянието ми, вече като е минала двойната операция - на рамото и крака.

"След това започва обратното броене, за да започна подготовката си за връщане на пистата. Само за това си мисля. Искам, когато се върна, да съм по-силен отпреди."

Това е третият сериозен инцидент в кариерата на Кубица, който през 2003 участва в автомобилна катастрофа като пътник, след която получава 18 титаниеви пирони в лявата си ръка и рамото, а през 2007 оцеля в страховит удар в Гран при на Канада.

"След такава тежка катастрофа, вече не си същият - допълни Кубица. - Вече преживях нещо подобно през 2007, когато катастрофирах в Канада. Пропуснах едно състезание, но когато се върнах на пистата, бях още по-добър. Да си пилот не е само да даваш газ и да въртиш волана.

"Има разлика в представянето на пилотите, които карат на 85% от възможностите си и тези, които карат на 95%. Тези 15% идват от твоите способности и мотивация, ти ги контролираш или не.

"След 2007 аз съм по-силен пилот, по-силен съм психически. Когато се възстановя физически от тази катастрофа, ще стане същото, отново ще съм по-силен.

"Наистина не си спомням какво стана при удара, не помня нищо от катастрофата - допълни Роберт. - В един момент се събудих в болницата и агентът ми Даниеле Морели ми разказа какво се е случило.

"Натъжен съм от всичко, което стана. Този инцидент не трябваше да случва. Съжалявам за майка ми, защото съм я притеснил и тя е страдала заради мен. Пилотите, никога не мислят за последствията, които може да има всеки един инцидент. Знам, че стартирахме в отсечката, карахме и после се озовах в болничното легло."

Кубица обаче заяви, че не съжалява, че е стартирал в ралито, въпреки че шефовете му в Lotus Renault бяха подложени на сериозни критики заради това, че са му разрешили да се забавлява толкова рисково.

"Ралитата са моята страст - обясни полякът. - Те са една тежка тренировка, сурово изпитание преди Формула 1. Карам по-добре във Формула 1, защото съм стартирал в много ралита. Ралитата подобряват концентрацията ти, особено като се има предвид, че тестовете във Формула 1 вече са много малко.

"Участието в ралита ми позволи да подобря определени елементи от пилотирането ми. А това е важно за сезон във Формула 1, в който има 20 състезания.

"Но още не мога да ви кажа дали когато се възстановя, отново ще карам на рали. Ще видим."

 

Най-четените