Последиците от вчерашния удар между Нико Розберг и Люис Хамилтън във втората обиколка на Гран при на Белгия тепърва ще се усещат. И ще са доста по-сериозни от очакваното. Първите след Розберг, които отнесоха критика от страна на медиите се оказаха стюардите на ФИА - те наказаха Кевин Магнусен с 20 секунди за това, че избута Фернандо Алонсо извън пистата, а отказаха да разследват удара между пилотите на Mercedes, при който Нико спука едната задна гума на Хамилтън при неуспешен опит да го изпревари.
„Работата на стюардите е да направят така, че битката за титлата да е честна - обясни бразилският журналист Ливио Орикио в статията си за Universo. - Но в този случай те не се намесиха по необясними за мен причини".
След финала стана още по-неприятно за Нико - феновете го освиркаха на подиума, шефовете му заявиха в пряк текст, че той е виновен за удара и той измести Себастиан Фетел от позицията на най-мразения пилот във Формула 1. И Розберг упорито отказва да се извини за случилото се на пистата.
„Един истински шампион би се извинил след нещо подобно и ще си признае, че е сбъркал", обясни световният шампион за 1997 Жак Вилньов пред вестник Bild.
Шефът на Mercedes Тото Волф призна снощи, че срещата с Нико Розберг и Люис Хамилтън е била доста „разгорещена".
„Емоциите не са се охладили - образно обясни Волф, който беше бесен след удара между двамата. - Емоциите са много силни и не отслабват. Когато човек е разпален в битката понякога казва неща, които са твърде силни."
С това Волф намекна, че отношенията между двамата му пилоти продължават да се влошават.
„Моля ви да разберете - допълни медиа мениджърът на Розберг Георг Нолте. - Нико иска тези въпроси да се дискутират само в рамките на тима."
Хамилтън обаче потърси съдействие от страна на медиите и разказа някои интересни детайли от случилото се в боксовете на Mercedes в хода на състезателния уикенд на „Спа". Люис описа първата му среща с тима и Нико след Унгария и цитира Розберг, който заявил, че е „много ядосан" след случилото се в Будапеща, където Хамилтън не изпълни заповедите от бокса да го пусне пред себе си.
„Мислех си, че минаха три седмици, а Нико още е ядосан? Нико седна и обясни, че е много ядосан на Тото Волф и Пади Лоу - разказа Хамилтън. - След това се случи инцидента на пистата, интересно е."
Хамилтън разкри, че на срещата с тима Розберг е обяснил, че го е ударил умишлено, което всъщност е най-скандалната част от историята.
„Нико каза, че е можел да избегне удара. Каза ми, че ме е ударил, за да докаже, че е прав - обясни Хамилтън. - Останах като гръмнат. Може би трябва да го запитате какво е искал да докаже с този удар."
Волф обаче обясни, че предположенията, че Нико е блъснал умишлено Люис са „глупости".
„Нико смяташе, че трябва да се бори с Люис. Искаше да се докаже", обясни шефът на Mercedes.
От ФИА обаче дадоха да се разбере, че за тях темата е приключена, въпреки новата информация, осигурена от Хамилтън чрез медиите.
Директорът на Mercedes Ники Лауда също отправи тежки думи към Розберг и обясни, че инцидентът е можел да бъде избегнат.
„Нико просто трябваше да държи волана завит наляво, да мине малко повече през бордюрите и нищо нямаше да се случи. Но той заяви надясно в неподходящия момент и се удари в колата на Люис", обясни Лауда, който има три световни титли във Формула 1.
И ако във ФИА смятат, че всичко е приключило, то разправията около този инцидент тепърва набира скорост в Mercedes. Първо, Розберг може да получи наказание от тима.
„След състезанието Люис каза, че най-вероятно Нико ще получи само плясване през ръката и няма да има последици - обясни все още ядосаният Волф. - Но днес видяхме, че подобни наказания са изчерпани."
Волф потвърди, че най-вероятно тимът ще промени политиката си спрямо заповедите от бокса - досега, включително и след Унгария, в Mercedes твърдяха, че няма да ги използват, за да не пречат на пилотите си да се състезават свободно.
„За съжаление, това също ще се промени - добави Волф. - Все още не сме решили какво да правим, ще го решим в следващите няколко дни, но съм много разочарован, всички в тима сме много разочаровани. Ние сме определили правила, които обаче не се спазват.
„Всички ние сме запалени по спорта, фенове сме на Формула 1 и знаем, че всички искат нашите пилоти да продължат да се състезават свободно, но тази философия стигна края си, след като Mercedes загуби много ценни точки, а ние не искаме накрая в Абу Даби да се окажем идиотите, които са загубили световната титла защото са оставили пилотите си да правят каквото си искат. Какъв е смисълът от страхотните състезания и страхотните битки, ако накрая изглеждаме като идиоти. Ние мразим думите „заповеди от бокса", но сега ще обсъдим какво ще правим. Смятахме, че и двамата пилоти разбират какво се иска от тях, но с оглед случилото се на „Спа", ще ни трябва нова система на работа. Подобно нещо, не може и няма да ни се случи отново."
Ники Лауда, който е най-върлият противник на заповедите от бокса, също беше принуден да признае, че политиката на тима по този въпрос може да се промени.
„Мисля, че можем да продължим с тази политика, но не мога да ви обещая нищо - заяви Лауда. - Ние също така смятаме, че нашите пилоти знаят какво правят, но ударът във втората обиколка показа, че нещата не стоят така."