Световният шампион във Формула 1 Себастиан Фетел застана на страната на съотборника си Дениъл Рикардо след дисквалификацията на австралиеца в домашното му състезание в Мелбърн преди седмица. Според Фетел, наказанието на Дениъл е „лошо за спорта".
Себ остана сред зрителите на Гран при на Австралия, след като получи повреда в началото на състезанието и след това поздрави Рикардо за силното му каране пред родна публика.
В Малайзия германецът обясни, че наказанието на Дениъл е „голям удар върху тима и Формула 1".
„В състезанието Дениъл се представи фантастично и завърши втори - обясни Фетел. - Цяла Австралия беше много щастлива заради класирането му, но няколко часа след финала стюардите му отнеха второто място. Това е много болезнено, както от гледната точка на пилота, така и според тима. Ще видим как ще мине обжалването, но винаги когато се случват такива неща, това се отразява зле на спорта."
Обжалването на Red Bull е насрочено за 14 април в Париж. Преди началото на състезателния уикенд на „Сепанг" от Red Bull заявиха, че тимът е купил няколко нови сензора за измерване на дебита на горивото, което достига до двигателя и ще работи с ФИА, за да намери точните настройки на уреда, които да удовлетворят и двете страни. Не е изключено да се повтори и това, което случи в Австралия, но едва след квалификацията в събота тимовете ще се занимават с настройките на сензорите.
След състезанието в Мелбърн в Red Bull са правили тестове на сензора от колата на Рикардо, като на изпитанията се присъствали и наблюдатели на ФИА. Резултатите са показали, че изчисленията и настройките на сензора са били правилни, което дава увереност на тима, че ще спечели обжалването в Париж.
Самият апелативен съд ще трябва да реши дали отклонението в работата на сензорите в размер на +/- 0,25 процента е приемливо, за да се използва във Формула 1. И дали ще трябва да се търси промяна в тази област.
От другите отбори обаче заявиха, че и тези минимални отклонения дават разлика в представянето на колата на пистата. При 0,5% над ограничението от 100 килограма гориво за час дебит на мотора, особено в ключовите моменти от състезанието, това може да даде аванс от 0,1 секунда на обиколка.
В Red Bull са изчислили, че ако са били спазени указанията на ФИА за настройките на сензора, то Рикардо е щял да завърши пети в Мелбърн.
Самият Дениъл демонстрира добро настроение на „Сепанг" и обясни, че се надява, че и в Малайзия ще може да се бори за място на подиума.
„Тимът обжалва наказанието ни и ще се бори срещу дисквалификацията, тъй като ние вярваме, че не сме получили предимство на пистата от промените в сензора - обясни австралийският пилот. - Според нас, темпото ни щеше да е същото. Така че, ако се справим с настройките на колата, надявам се, че в неделя отново ще съм на подиума."
В същото време Дениъл прогнозира, че битката срещу болидите с двигатели Mercedes в Малайзия ще е много трудно. Новият мотор на Renault отстъпва по мощност на агрегатите на Mercedes, а това ще даде отражение върху максималната скорост на колите. В Мелбърн Дениъл стигна до 273 км/ч в най-бързата част от трасето, а начело на класирането се оказа Магнусен с 308 км/ч. В Мелбърн обаче изпреварванията стават по-трудно, докато на „Сепанг" има повече възможности за атаки.
„Да, знаем, че изоставаме в мощността от Mercedes, а колите с техните мотори ще са много силни на правите - обясни Рикардо. - Тук ще ни е по-тежко в сравнение с Мелбърн, но от базата на тима и от Renault Sport ни увериха, че сме направили някои крачки напред в развитието на колата и двигателя, така че може би ще имаме повече мощност този уикенд."