Бившият пилот на тима от Формула 1 Marussia Жул Бианки почина рано тази сутрин в болницата в Ница, където беше преместен един месец след катастрофата му на „Сузука" през октомври миналата година. В Гран при на Япония през 2014 Бианки излетя от мокрото трасе и се удари в трактор в зоната за сигурност, който преместваше колата на катастрофирал преди него пилот.
При удара колата на Жул повдигна на половин метър във въздуха трактора, а пилотът получи тежки контузии на мозъка и изпадна в кома. Месец след инцидента за него се грижеха в болница в префектура Мие, а в края на миналата година той беше преместен във Франция.
Въпреки прилаганата от френските лекари терапия бащата на Жул - Филип заяви още през май, че възстановяването на сина му е спряло и прогнозите са състоянието на пилота стават все по-лоши. Два дни преди смъртта на Жул Филип призна пред медиите, че почти е загубил надежда за сина си.
Бианки беше протеже на Ferrari, но преди това си проби бързо път в малките формули - титла във френската Формула Renault през 2007 и два сезона във европейската Формула 3, където през 2009 взе титлата с девет победи от 20 старта.
След това Жул кара в сериите GP2, където за два сезона завърши два пъти на трето място в крайното класиране, а освен това участва и във Формула Renault 3.5, където беше близо до титлата с три победи и пет подиума. През същата тази 2012 година Жул стана и тестпилот на Force India, но за 2013 не успя да се пребори за титулярно място в тима и премина в опашкаря Marussia.
Още във второто си състезание за малкия руско-британски тим Жул завърши на 13-о място и това осигури на отбора 10-ото място в крайното класиране за 2013, за първи път в историята на битката им с Caterham. През 2014 Жул донесе и най-големия успех в историята на Marussia - девето място в Гран при на Монако, което пък осигури първите точки на тима и Бианки във Формула 1.
След катастрофата в Япония беше проведено разследване на инцидента, което показа, че Жул се е забил с поне 140 километра в час в трактора, но не стана ясно защо не е намалил скоростта, за да избегне удара. Докладът за инцидента обхваща 396 страници и оправда напълно шефовете на състезанието, както и екипа на Marussia, въпреки че имаше съмнения, че комуникацията между пилота и отбора не е била на нужното ниво.
Бианки стана първият загинал пилот от Формула 1 след смъртта на легендата Айртон Сена, който почина след тежката катастрофа на "Имола" на 1 май 1994 година.