Бърни Екълстоун предложи тимовете от Формула 1 да си организират изцяло дамски шампионат, който да подгрява стартовете от надпреварата. Екзотичната идея на боса на шампионата е част от „пакета" предложения, които той лансира в хода на Гран при на Малайзия, като според него те ще направят Формула 1 по-интересна за зрителите. Естествено, част от пакета се оказа и неговата по-стара идея за даване на двойни точки в последните три старта за сезона. Това правило беше въведено частично за 2014, когато пилотите се бореха за двойни точки в последното състезание за годината, но за новия сезон това отпадна.
Идеята на Бърни за „дамската версия" на Формула 1 може би е провокирана от утвърждаването на Сузи Волф като тестпилот на Williams и изявлението на тима, че ще ползва шотландката в две петъчни тренировки в хода на сезона. Както и от наемането на Кармен Хорда от Lotus, като тя е „тестпилот по развитието".
„Мисля, че ще е добра идея да дадем възможност на дамите да се изявят - обясни Бърни на „Сепанг". - По някаква причина във Формула 1 все още няма жена пилот, и то не защото ние не искаме жена да кара в световния шампионат. Те привличат много внимание и може би много спонсори.
„Предложих на тимовете да направим отделен шампионат за дамите, може би така някоя от тях ще стигне до Формула 1. Може да се състезават преди нашия старт или в събота, така че да имат собствена публика."
Миналата година Сузи Волф стана първата жена от 22 години насам, която участва в състезателен уикенд във Формула 1 - с това, че кара в първите петъчни тренировки на „Силвърстоун" и „Хокенхайм".
Според нея, идеята на Бърни за „дамска Формула 1" не е „най-добрият начин за развитие на шампионата".
За последно жена е участвала в състезание от Формула 1 през 1976, когато Лела Ломбарди записа последния от 12-те си старта в световния шампионат. В началото на 90-те години Джована Амати кара за Tyrrell, но не успя да стигне до стартовата решетка в квалификациите.