Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Малайзия се сбогува с Формула 1 след 19 години

Страната излезе от календара на най-бързата надпревара Снимка: getty
Страната излезе от календара на най-бързата надпревара
Макс Верстапен ще остане в историята като последния победител в Гран При на Малайзия, поне засега... Снимка: getty
Макс Верстапен ще остане в историята като последния победител в Гран При на Малайзия, поне засега...
Първият шампион на "Сепанг" пък бе Еди Ървайн с Ферари, който триумфира в надпреварата през далечната 1999-а. Снимка: getty
Първият шампион на "Сепанг" пък бе Еди Ървайн с Ферари, който триумфира в надпреварата през далечната 1999-а.
С най-много победи на това трасе остана Себастиан Фетел (4). Той спечели за първи път там през 2010-а, а после повтори триумфа си и през 2011-а, 2013-а и 2015-а. Така изпревари легендарния си сънародник Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо, които имат по 3 победи. Снимка: getty
С най-много победи на това трасе остана Себастиан Фетел (4). Той спечели за първи път там през 2010-а, а после повтори триумфа си и през 2011-а, 2013-а и 2015-а. Така изпревари легендарния си сънародник Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо, които имат по 3 победи.
В последната си Гран При на Малайзия Фетел направи най-бързата обиколка в историята на пистата - за 1:34.080. Снимка: getty
В последната си Гран При на Малайзия Фетел направи най-бързата обиколка в историята на пистата - за 1:34.080.

На 1 октомври пистата "Сепанг" в Малайзия за последен път прие кръг от Формула 1.

Паметното състезание бе белязано с най-високата посещаемост на събитието от 4 години насам, след като общо 110 604 зрители са били около трасето по време на състезателния уикенд.

За последно такава публика се е събирала край международното летище Куала Лумпур през 2013-а, преди Формула 1 да смени мощните 2,4-литрови V8 двигатели с по-тихите турбо-хибридни мотори от 1,6 литра.

Премиерът на страната Наджиб Разак не отхвърли възможността някой ден тя отново да се върне в календара на най-бързата надпревара и на прощаване заяви следното: "Домакинстваме от 19 години и мисля, че тук видяхме някой страхотни представления."

Малайзия дебютира във Формула 1 през 1999-а, когато стана едва втората азиатска дестинация след Япония в календара на най-бързата надпревара.

За последната надпревара на "Сепанг" цените на билетите бяха намалени с 82%, но в последните години се наблюдаваше сериозен отлив от интереса на публиката към състезанието, като състезанията от Moto GP привличаха значително по-голям интерес.

Малайзия направи Формула 1 достъпна за целия регион, тъй като предлагаше най-ниските цени на билети за своята надпревара, но и това не помогна "Сепанг" да остане в календара.

Вижте няколко любопитни факта за Гран При на Малайзия, която вече е в историята, в нашата галерия.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените