Когато се погледнеш в огледалото с притеснението дали не си станал твърде улегнал в собствената си идентичност, хора като Боян Петрушевски и Йелена Кесич могат да те изстрелят напред към нови стилове, по-креативно потребяване и да те заредят с точно толкова авантюристични идеи, колкото са нужни, за да си съблечеш с нетърпение отегчението.
Двамата професионални дизайнери са от Македония и са дипломирани магистри по мода в Художествената академия.
Не залагат единствено на клубните костюми, а изследват времето и пространството, в което сме, за да създадат интелигентна мода.
Като малък Боян е разглобявал играчките си и ги е сглобявал по нов начин. Имал е отношение към пренареждането на света около него. Което всъщност е задачата на един дизайнер - да пречупи света през себе си и да предложи негов нов вариант.
Заедно с Йелена, която нарича модата феномен - „психологически, социален и дори политически" - създадоха лейбъла NULLA by KESIC PETRUSHEVSKI, обявен на последното ревю на "Beefeater" - "Be Londonized: London Dress Code Now Unlimited". В него съчетават изчистената линия на Йелена с разчупените форми и детайли на Боян.
Линията завърши цикъла, представящ модните течения от 60-те години на миналия век досега, като вдъхновението идва, разбира се, от Острова. Изследвайки новия век, двамата дизайнери се вдъхновяват от уличния хипстърски стайл, маркиран от скини дънки, кецове, бомбъри и рейбанки. Минават през мотива за градината, характерен с нестандартни силуети, асиметрични рокли, аксесоари в неочаквани форми, подивели шотландски карета, рошави прически, жартиери и ботуши, пера и рога. И ще завършат в кралството, където без проблем съчетават тюлени ризи с вратовръзки мечове, злато с черно.
Самите те казват за марката си следното: "Нулевото облекло е пресъздадено от най-простите геометрични форми. Целта е намиране на функцията в най-предизвикателните й форми и създаване на изтънчени съвременни, класически и унисекс облекла за смели индивиди.".
В държава като нашата, където за модно се приема това, което се показва по телевизора, и то по родните канали, би трябвало да е доста трудно да предлагаш идеи на европейско ниво в това отношение. Но и двамата дизайнери не съжаляват, че се развиват у нас.
Според Боян всеки сам избира колко комерсиален да бъде. Въпросът е да се разграничат проектите, които носят материална полза, от тези, които отразяват личните терзания и вдъхновения.
А за Йелена най-голямата трудност е това, че България е страна, в която тепърва се разчупват нормите и се приемат иновациите. Но е безкрайно благодарна на факта, че не са сами с Боян и имат голяма подкрепа от приятели и партньори.
И тъй като те не признават творческа немощ, сега започват работа по колекцията си пролет-лято 2012 и се подготвят за участието си на модната седмица в Скопие, където ще бъдат специални гости. Успоредно с това им предстои и откриване на "нулевото" пространство.
Дрехите от ревюто нa "Beefeater" можеш да видиш до 29-и октомври в шоурума им "Иван Асен 22" на едноименния адрес в София.