Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Джорджо Армани бойкотира Седмицата на модата в Милано

Италианският ас ще представи колекцията си в Ню Йорк Снимка: Getty Images
Италианският ас ще представи колекцията си в Ню Йорк

Джорджо Армани няма да покаже последната си модна колекция на Седмицата на модата в Милано. От италианския бранд обявиха, че дамската конфекция за пролет/лято 2025 ще бъде представена в Ню Йорк.

Медиите на Апенините определиха изявлението на модната къща като "гръм от ясно небе", тъй като Армани е смятан за символ на италианския стил и досега винаги е използвал миланската сцена, за да представи конфекциите си от дамска и мъжка мода.

За утеха на феновете, а и на организаторите, дъщерното дружество на бранда "Емпорио Армани" потвърди , че ще проведе планираното дефиле на 19 септември. Но Джорджо Армани няма да присъства на него.

От щабквартирата на 90-годишния дизайнер не посочват причината, заради която са решили да преместят ревюто на "Армани" от Минало в Ню Йорк, но вестниците "Кориере дела Сера" и "Ла Република" предполагат, че става дума за бойкот.

Изданията пишат, че интересът към Седмицата на модата в Милано прогресивно спада, а от Националната камара за италианска мода не правят нищо, за да го съживят.

Прогнозира се също, че отсъствието на "Армани" допълнително ще стопи ентусиазма, който обикновено съпътства модните дефилета в Италия.

Седмицата на модата в Милано започна на 17 септември с ревю на "Фенди" и ще продължи до 23 септември.

В рамките на тези дни колекциите си ще представят "Прада", "Гучи", "Версаче", "Валентино", "Долче и Габана".

Колекцията на "Армани", от друга страна, ще бъде показана в Ню Йорк на 17 октомври - близо месец след закриването на Седмицата на модата в мегаполиса.

В същото време друг италиански бранд - "Монклер", също обяви, че няма да участва в Миланската седмица на модата, понеже предпочита да представи новите си модели в Шанхай.

Това се тълкува като стратегическо бизнес решение, тъй като най-доходоносният пазар за висшата мода е в Китай, Япония и Южна Корея. За някои марки е по-логично да представят колекциите в държавите, където генерират най-големи приходи, вместо сляпо да се придържат към традициите.



 

Най-четените