Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Старите кучета събират милиони, старите кучки - не

И какво тогава да правят 52-годишните дами като Шарън Стоун? Снимка: Getty Images
И какво тогава да правят 52-годишните дами като Шарън Стоун?

"Б.С.П.", екшънът на Брус Уилис за група стари, пенсионирани агенти от специалните служби, наскоро премина границата от $100 млн. като световен боксофис. По-рано тази година друг филм за остаряващи мачовци - "Непобедимите", доказа, че 64-годишният Силвестър Сталоун е също толкова силен, колкото и Сталоун от ерата на "Роки". Филмът събра $263 млн. по цял свят.

Холивудският урок тук е, че старите мъже, без значение колко сини хапчета и инжекции с ботокс ги поддържат във форма, по никакъв начин не са с изтекъл срок на годност, когато става дума за боксофис.

Но как стоят нещата с женския им еквивалент - т.е. остаряващите секс-икони?

Сексизъм?

Ако използваме прекалено употребяваната фраза: Не толкова.

С изключение на вечни звезди като Мерил Стрийп и Даян Кийтън, не е тайна, че с възрастта на актрисите, ролите им започват да се поизчерпват. Това невероятно лъха на сексизъм, но пък никой не го крие.

Както казва PR ветеранът Майкъл Ливайн, който се е грижил за имиджа на Барбра Стрейзънд и Майкъл Джаксън: "Има много болезнена шега сред елита в развлекателната индустрия, която казва, че когато актьорите остаряват, те изглеждат като Шон Конъри. Проблемът е, че когато жените остаряват, те също започват да изглеждат като Шон Конъри."

"Много е болезнено," продължава Ливайн, "но или трябва да се примириш с това, или да продължаваш да се бориш срещу него до края на живота си. Брутален факт - и той те подлага на натиск да действаш различно, ако искаш да останеш актуален - както в икономически, така и в социален план."

Преориентация, преориентация

И какво тогава да правят 52-годишните дами като Шарън Стоун и Мишел Пфайфър? Според един рекламист, отговорът е в преориентацията към "хоризонтално интегриран икономически модел". С други думи, вместо да разчитат само на един източник на доходи (т.е. заплащане за участие във филми и телевизионни шоута), да поддържат много по-широко портфолио, базирано на няколко различни източници на доходи.

Например линии козметика. Например фестивалните изяви, където за присъствие като на фестивала Singapore Sun (където Шарън Стоун е специален гост този месец), пътуването и разходите по настаняването на звездата се покриват от организаторите. Или договорености за изнасяне на речи и лично присъствие на събития, които събират хиляди долари срещу няколко часа работа. Или круизи. Или книги.

Да не споменаваме по-нелегалните тактики от рода на постановъчни снимки от папараци, които рекламистът нарича "бързия, силен удар в бизнеса."

"Начинът, по който работят нещата, е, че звездата се обажда на папарак и казва: "Ще бъда на пазара "Бевърли Глен" след час. Ще получите ексклузивност.' След това фотографът продава снимката за $15 000, а знаменитостта получава $10 000."

Какво си готов да дадеш за кариерата си

Знаменитостите на всякаква възраст естествено се стремят към мултимедиен подход в името на дълготрайността на кариерата си (Парис Хилтън е един от най-очевидните примери). Но при по-старите звезди това се дължи повече на финансова необходимост, отколкото на суета да се окажеш на страниците на пресата. Също така понякога зад това стои и носталгията на феновете.

Както казва агентката Джаки Стандър за нейната 77-годишна клиентка Джули Нюмар, която е играла Жената-котка в тв версията на "Батман" от 1960 г., "Джули въплъщава Батман, а Батман винаги ще съществува."

В резултат на това по думите на Стандър: "Джули винаги се радва на голямо търсене. Тя работи по нова книга, и е много запалена по градинарството. Тя лично присъства на събития и хората изпитват умиление и възхищение от нея - и в САЩ, и по света. Тя има много странични бизнеси: бутици, собствен дизайн на дрехи, изкуство."

Що се отнася до това как се създават тези странични бизнеси, Ливайн обобщава с една дума: марка. "Ако човекът е много известен и не работи особено много заради възрастта си, тогава това, което се опитвам да направя, е да разбера преди всичко какви са интересите им извън работата и семейството. Какво обичат? След това вторият въпрос е: с какво искат да бъдат запомнени? Ако можеш да изградиш връзката с тези неща, може би имаш основите на изгряваща марка."

Бижута и/или козметика

Естествено, няма две идентични марки. 52-годишната актриса Анджела Басет е автор на книги (Friends: A Love Story), а тарифата й за речи ($50 000) е публикувана онлайн. 64-годишната Шер, която без съмнение сама по себе си е марка - с или без помощта на продуктите, направи донякъде позорна информационно-рекламна изява преди няколко години.

Но вероятно най-честото занимание за звезди с доказани имена е бижутерска или козметична линия. Или поне съобщението, че смятат да лансират подобна линия - както постъпиха вече 86-годишната Лорън Бакол и 48-годишната Деми Мур в последните години.

"Това може да бъде ограничен бизнес, всеки има собствено време, в което да го стори," отбелязва един рекламист. "Така че това е по-скоро начин да поддържаш кариерата си в движение."

Не всички обаче възприемат това от подобна отчаяна гледна точка. Джаклин Смит, една от някогашните "Ангели на Чарли", чества вече 25 години сътрудничество с веригата Kmart, с които тя има линия от продукти за дома и облекло. Смит, която сега е на 65 години, се заема с дизайн не когато кариерата й започва да залязва, а в самия пик на славата си - и не защото й се е налагало, а защото за нея това е било ново предизвикателство.

"Имах договор с Max Factor и Kmart ми се обадиха, а Max Factor заявиха: "Това не е твоята публика". Бях заета. Така че отказах," споделя Смит. "Те отвърнаха: "Нека поне се срещнем". Така че се съгласих на среща, отидох и видях една линия продукти "Hunter's Glen", беше малко като Ралф Лорън, много колежанско облекло, с много американски вид, и не можех да повярвам, че те могат да го произвеждат на такава цена.

Брендинг

Те ми заявиха: "Наистина искаме да направите това - и да участвате във всеки негов аспект". Обмислих го - не мислех в понятията на кариерен избор или марка - тогава думите "изграждане на марка" и "брендинг" още не бяха на върха на езика на всички. Но хората ми харесаха, допадна ми идеята да навляза в непозната територия, а обичах дизайна. И казах ОК".

"Ако си с творческа нагласа, всичко е под една обща шапка," продължава тя. "Опитваш се да поддържаш провокацията, продуктивността, заинтригуваността у себе си. Има ли много роли сега? Не, няма. Участвах в "Закон и ред" и беше чудесно да се върна там и да работя като актриса - и да работя с невероятно талантливи хора. Но понякога ми предлагат много еднотипни роли, а ако смятам да го направя, искам да харесвам ролята, наистина да я харесвам, и ако не мога..."

След кратка пауза, Смит казва: "Вярвам в резервните планове."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените