Doodle for Google - специални лога на търсачката, които се появяват по повод различни годишнини и празници, са една от най-големите провокации на базираната в Mountain View компания.
За нещастие обаче тези инициативи не винаги са добре приети поради технически или дори "политически" причини, когато пинизчийският графичен дизайн предизвиква полемики и протести.
Последният пример за недоволство от страна на интернет потребителите са "плаващите частици", които според официалния блог на компанията представляват "понятията за скорост, забавление и взаимодействие, каквито ние вярваме, че трябва да бъдат резултатите на нашите страници..."
За разлика от обичайните лога на Google, тези "частици" реагират на движенията на мишката и взаимодействат с посетителя.
Извън любопитството, което предизвикаха тези интерактивни илюстрации обаче, те са причинили забавяне на скоростта на браузъра, блокиране на компютри и други проблеми за тези, които притежават по-старо PC или остарели програми.
Подобна ситуация възникна и когато на 4 септември второто "О" в името на компанията бе изобразено като фулерен - молекула, съставена само от въглеродни атоми, във формата на куха сфера, по случай 25-годишнината от откриването на фулерените (събитие, което значително разширява броя на известните алотропни форми на въглерода). Тогава форумите бяха наводнени с оплаквания към Google.
В чест на годишнината на Pac Man пък Google Doodle пусна може би едно от най-успешните си лога, което действително позволи на навигаторите да играят на историческата игра.
Експериментът достави приятни емоции на милиони потребители, но неприятната страна на забавното лого е, че според изчисленията на блога Rescue Time, навигаторите са губили средно по 36 секунди повече в Google, за да играят Pac Man. Тази загуба на време съответства на почти 5 милиона работни часа и около 120 милиона долара.
Графичните провокации на Google често причиняват протести на консервативни групи. По случай 50-ата годишнина от пускането на "Спутник" - първия изкуствен спътник, от компанията вкарват в логото тематична драскулка, която напомня за събитието.
Няколко организации обаче обвиняват калифорнийската корпорация Google в липса на патриотизъм.
Google бе критикуван и по повод графичния дизайн на логото по случай 200-годишнината от раждането на Чарлз Дарвин, тъй като бащата на теорията за еволюцията е недолюбван от по-радикалните кръгове и привържениците на теорията на креационизма.
Така на няколко сайта, посещавани от ултра консерватори, въпросният doodle бе изтълкуван като доказателство за твърде левичарските убеждения на компанията.
През 2006 г. Google пусна специално лого, за да отбележи годишнина от рождението на испанския художник Хуан Миро. Семейството му обаче се оплака от избора, мотивирайки се със съображения, свързани с авторското право и поиска Google да отстрани логото.
През 2007 г. Google си навлече негодуванието на еврейската общност. Търсачката публикува лого, посветено на писателя Роалд Дал, автор на детски книги, сред които "Шоколадовата фабрика". Протестите на общността, според която Дал е бил антисемит, принудиха Google да отстрани логото си.