Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мъже, които носят сутиени

Мъже, които носят сутиени

По време на Международното изложение на бельо, състояло се в Лас Вегас през април, мускулест мъжки модел се появява на подиума, облечен в черен комплект бельо, състоящ се от изрязани гащета и... сутиен.

Публиката обезумява

Моделът е облечен в селекция от австралийската маррка за мъжко бельо HommeMystere, която предлага бикини, прашки, сутиени и чорапи специално за мъжката половина от населението.

По думите на репортерката Лин Комела, изявата по време на модното ревю е знак, че може би сме "на прага на нова ера в мъжкото бельо. И тук не става въпрос за изрязаните боксерки, които не дават шанс на въображението ни да се развихри, а за кокетните прашки, копринените потници и розовите бодита, създадени специално за мъжкото тяло".

И така - мъжете носят сутиени - точно както са го правили по време на редица публични изявления на травестити, както и скришом от всички останали под униформите си много преди Международното изложение на бельо да впечатли журналистите.

Кросдресингът (практика, при която мъжете и жените се обличат в дрехи, присъщи на другия пол) не е новост, но все пак маркетинговите стратегии за този тип продукти действително представляват пикантно нововъведение в дългата история на облеклото.

Странностите обаче не спират дотук: HommeMystere цели да "даде повече възможности на мъжете," разкрива Брен Краусе, който стартира нестандартната линия бельо заедно с жена си, Лара.

Краусе се вдъхновява от идеята за мъжки прашки и сутиени, когато осъзнава, че му е писнало от традиционното мъжко бельо: "Всичко е еднакво - памучни боксерки и слипове... твърде са скучни и обикновени". Неговото бельо представя "стандартна алтернатива", която "приляга отлично, изглежда добре и е удобна". 

Журналистите обаче виждат мъжките бикини като естествено продължение на "метросексуалната мода"

Ако някой мъж иска да си сложи сутиен и прашки вкъщи или пък на модния подиум, тогава няма никакъв проблем. А специалното бельо на Краусе безспорно има маркетингов потенциал сред поне няколко потребителски ниши - травестити, мъже-кросдресъри или транссексуални жени в търсене на женствено допълнение към гардероба си.

Но все пак има нещо странно безполово в колекцията на Краусе. Да, някои мъже наистина биха предпочели да си сложат сутиен за малко повече подкрепа на гърдите. Други пък може да открият, че копринените бикини са далеч по-удобни от класическите памучни слипове.

А може би някои мъже просто са отегчени без сутиен, който да ги занимава. Но за голяма част от нишите, към които се е насочил Краусе, кросдресингът е полово себеизразяване, което е обвързано с идентичността и публичната изява точно толкова, колкото с фините платове.

Когато жените носят красиви дантелени сутиени, те го правят не само, за да повдигнат гърдите си, но и за да се покажат - макар че тяхното полово себеизразяване е много по-широко прието.

Чудесно е, че някои по-либерални марки се опитват да нормализират кросдресинга като поредната форма на полова идентичност, която е част от разнообразието, в което се потапяме все повече с всеки изминал ден.

И все пак е непродуктивно да заклеймяваме мъжете, носещи сутиени, като поредната фаза на метросексуализацията на мъжествеността. (В крайна сметка някои мъже носят сутиени именно защото не желаят да бъдат смятани за мъжествени).

Краусе едва ли ще стартира революция в бельото, опитвайки се да убеди мъжете, че усещането от сутиените е "просто неповторимо" или преструвайки се, че ненужната система за подкрепяне на гърдите е с напълно практична насоченост.

Красивата дантела е разбираема, но в крайна сметка сутиените са просто функционални клетки за гърди

Любопитно е положението със създадения от компанията т.нар. C-string, който е относително NFSW, но просто си представете Red Hot Chili Peppers в онази тяхна снимка, в която "носят" само чорапи, и ще получите базова представа за какво става дума.

Както самият Краусе признава в рекламните материали, ползата от него е леко съмнителна, но ви приканва да "добавите малко забавление в шкафа си за бельо".

Засега все още HommeMystere не изобилства от дистрибутори извън САЩ, тъй че надали може да очаквате да ги откриете в местния мол. Изгаряме от любопитство да разберем дали и други фирми ще възприемат същата тенденция и дали мъжкото бельо в този... кхм, авангарден стил... ще е следващият нов голям моден тренд.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените