Прословутата реплика на Мерилин Монро от 1954 г. „Какво нося в леглото? Chanel № 5, разбира се!" тези дни отново е цитирана от световните лайфстайл медии, заради новината, че Брат Пит ще е новото рекламно лице на легендарния парфюм.
Американският актьор е дал съгласието си да бъде лице на марката, с което ще стане първият мъж, който ще популяризира аромата.
Звездата ще заснеме първата си рекламна сесия в Лондон тези дни и срещу това ще получи седемцифрена сума. Рекламите с него ще започнат да се разпространяват до края на годината.
През годините лица на Chanel № 5 са били още Али Макгроу, Катрин Деньов, Никол Кидман, Одри Туту, Естела Уорън.
Коко Шанел е първият дизайнер, който създава парфюм с името си през 1921 г. Нейният Chanel №5 е класика и до днес.
Във време, когато предлаганите аромати били простовати смеси от една цветна есенция - например роза, гардения или жасмин и по-рядко се смесвали, дизайнерката се доверява на изследвателя Ърнест Бо, който бил запознат със синтезирането на алдехидите - летливи химически вещества, които придавали на естествените цветни есенции изтънчен и абстрактен аромат.
Съставките в Chanel №5 за пръв път в историята на парфюмерията наброявали повече от 80. Според думите на Ърнест Бо във връхните нотки на аромата преобладават алдехидите и бергамота, които създават неуловимото усещане за полярна свежест. След това ги надвиват есенциите на момина сълза и жасмин, а в основата на базата е рядкото растение ветивер и сандаловото дърво...