Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Силвестър Сталоун няма права над "Роки" и е бесен заради това

При Силвестър Сталоун и Роки актьор и персонаж се преплитат в едно. Двамата имат сходна история, а личната борба на Слай в Холивуд му помага да напише сценария за опитващия се да пробие боксьор. И въпреки успеха на филма, днес Сталоун признава една своя грешка...
За да получи главната роля във филма, който сам е написал, той продава сценария на студиото MGM и правата върху персонажа. Днес съжалява, че не притежава никакъв дял от "Роки", превърнал се в изключително успешен франчайз.
При това успешен заради самия Сталоун. Поредицата се развива добре, но "Роки 5" от 1990 г. е провал, който замалко не я убива, а с нея и кариерата на актьора. Повече от десетилетие той се опитва отново да се върне на върха на Холивуд.
Успява отново благодарение на Роки с "Роки Балбоа" (2006 г.). Следват и два успешни спинофа - "Крийд" и "Крийд 2", в които неговият персонаж минава на заден план и става ментор на млад и надъхан боксьор. Също като него някога.
Сега Слай разкрива, че работи по нов филм за Роки, в който ще бъде засегната темата за нелегалната миграция и даването на шанс. Снимка: Getty
Сега Слай разкрива, че работи по нов филм за Роки, в който ще бъде засегната темата за нелегалната миграция и даването на шанс.

Силвестър Сталоун таи много огорчение (макар според някои да няма право на това).

Актьорът от десетилетия е свързван най-вече с ролята на боксьора Роки Балбоа. Двамата са едно не само в съзнанията на зрителите. Житейските им истории са сходни – човекът в незавидна позиция, който все пак намира път към успеха. За Сталоун и създаденият от него Роки този успех са изразява в един от най-издръжливите филмови франчайзи в историята на Холивуд.

Но има един проблем – Сталоун не притежава никакъв дял от правата върху персонажа. И едва сега 73-годишният актьор разкрива публично огорчението си от този факт.

Актьорът има и други иконична роля – тази на ветерана от Виетнам Джон Рамбо, но Роки е негово собствено произведение. Сталоун създава героя, пише сценария на първия филм от 1976 г. и реално е отговорен за зараждането на успешния франчайз. „Роки” е изненадващ хит, който дори получава 10 номинации за „Оскар” и печели в три от категориите.

В интервю за Variety Сталоун обаче разкрива, че още в началото е получил удар от Холивуд, който го мъчи и до днес. Той е имал желание да притежава част от правата над собствения си герой, но много отдавна адвокатът му му казва, че това е невъзможно. Така въпреки спечелените милиони покрай поредицата, Сталоун всъщност не изкарва толкова, колкото мисли, че е могъл да изкара.


Актьорът потвърждава, че наистина е станал милионер благодарение на първия "Роки". Печели около 2,5 милиона долара след като филмът с бюджет от 1 милион изкарва 225 милиона в световния боксофис. За Слай това е било "невероятно".

Предната година той е спечелил общо 1400 долара - получавал е по едва 35 долара седмично за работата си като портиер.

Когато сключва сделка с MGM за "Роки", първоначално получава 35 000 долара от тях. 25 хиляди са за сценария, който е написал, а след това му плащат по 360 долара седмично за снимките. Тъй като филмът е заснет само за 25 дни не изкарва кой знае колко. За актьорската си игра получава едва 2000 долара.

Договорът му обаче има клауза, според която в един далечен момент в бъдещето, след като са изплатени всички разходи по „Роки”, Слай може и да изкара някакви допълнителни пари над предварителното си заплащане. Изненадващо за всички, това се случва, а Сталоун казва, че сигурно е първият и последен човек, спечелил пари с подобен договор.

Но има уловка. За да му разрешат да изиграе главната роля, продуцентите искат от него да им продаде правата над сценария. По това време те имат в ръкава си звезди като Робърт Редфорд, Бърт Рйенолдс, Ник Нолти, а Сталоун е никой. Актьор, който се бори за оцеляване и дори е продал кучето си, за да може да си плати наема (купува си го обратно след като сключва сделката за „Роки”). Това обяснява защо е склонил на такива условия, за които днес съжалява.

„Не притежавам никаква част от „Роки”. Шокиращо е, че това така и не се случи, но ми беше казано „Хей, беше ти платено, така че за какво се оплакваш?”. Бях бесен”, разказва актьорът.

Той обвинява собствената си наивност за това,че се е отказал от борбата след като собственият му адвокат му е казал, че няма шанс. Слай обаче признава, че не е искал да „разрошва перата на златната гъска”.

"Казват, че определението за Холивуд е "някой, който ти забива нож в гърба". Дори не се опитват да го прикрият", обяснява Сталоун.

Продуцентът на „Роки” Ървин Уинклър и други хора, свързани с франчайза, коментират, че са изненадани да научат, че Сталоун е недоволен от липсата на дял. Посочват, че той и така е направил десетки милиони долари от поредицата. Според един от тези хора актьорът, сценарист и режисьор е изкарал над 10 милиона от спинофа „Крийд” и дори повече от продължението му.

За Слай обаче това изглежда не е достатъчно. През годините той се е сблъсквал с реалността в Холивуд – от една от най-големите филмови звезди изведнъж попада в периферията. Целият бизнес сякаш го изолира за около 15 години след провала на „Роки V” (1990 г.).

Неуспешният "Роки V" замалко не убива поредицата и кариерата на самия Сталоун.

„Бях тръгнал по пътя на птицата додо и тазманийския тигър”, казва Сталоун за постепенното си изчезване от голямата сцена.

Причината за този спад в кариерата си вижда в погрешните актьорски решения. Изброява филми като „Дневна светлина” и „Копланд”, които не са особено успешни в боксофиса, нищо, че вторият е добре приет от критиката. Посочва и „Противоотрова” (2002 г.), където продуцентите започват да правят промени седмица след началото на снимките.

Някъде покрай този филм агентите и мениджърът му се отказват от някогашната звезда. Казват му, че трябва да си намери други, защото те не могат да му уредят никакви роли.

Спасението идва там, откъдето е започнал успеха десетилетия по-рано – с Роки Балбоа.

15 години след провала на "Роки 5" тогавашният шеф на студиото MGM Алекс Йемениджиан обяснява на Слай, че никой не иска нов филм от поредицата. Йемениджиан потвърждава тази история – по думите му е казал на актьора, че направят ли такъв филм всички ще им се присмиват.

"Основната аудитория беше пораснала. Обясних [на студиото], че филмът не е за бокс, а за скръбта и загубата. [Роки] най-накрая е загубил любовта си, което за него е края на уравнението", разказва Сталоун за плановете си за шести филм.

В крайна сметка той става реалност. Не само това – става хит.

„Роки Балбоа”, със Сталоун като актьор, режисьор и сценарист, излиза през 2006 г. Филмът е финансово успешен, а и добре приет от критиката. За Слай успехът на шестия филм е дори по-значим от този на първия, защото привлича не публиката на оригинала, а нови, по-млади зрители.

Актьорът има обяснение защо историята на боксьора успява все още да привлича аудиторията. Според него Роки е персонаж, в който зрителите могат да видят себе си. Той е неуверен боец и трябва да повярва в себе си, за да успее. Сталоун е на мнение, че много хора се чувстват по същия начин и когато виждат, че Роки успява да се справи с предизвикателствата пред себе си, си казват, че те също могат.

"Наскоро срещнах момиче - споделих историята в Instagram - което беше на 9 години. Родителите й бяха долетели от Русия и някак ме откриха в монтажната. Попитах я "Аз съм старец. Как е възможно дори да знаеш кой е Роки?". А тя отвърна "Роки не остарява. Искам да ми е баща.”

Сталоун разкрива в интервюто и че работи по нов „Роки”, който може би ще стане реалност. Филмът ще задълбае в темата за нелегалните мигранти, която е актуална както в САЩ, така и Европа.

По думите на Слай историята е за това как Роки Балбоа се сприятелява с млад уличен боец, който живее в Щатите нелегално. И с решението да го приюти в дома си, Балбоа се забърква в неприятности.

Освен това се водят и преговори за телевизионен сериал, предистория на „Роки 1”, който евентуално да се появи в някоя стрийминг платформа.

Така въпреки гнева, който измъчва неговия създател (и лице), най-популярният филмов боксьор на всички времена продължава да живее.

 

Най-четените