Финансова инжекция от между 14 и 20 милиона долара ще даде мексиканското правителство на екипа на новия филм за Джеймс Бонд "Спектър", за да промени сценария на филма, така че да представи държавата в положителна светлина.
Мащабната PR-акция е резултат от зачестилите опити на мексиканските власти да поправят крайно негативния имидж на страната.
Той се дължи на кървавите, брутални нарко-войни, които се водят на територията на Мексико от 2006-та година насам. Свързаните с наркотици вендети отнеха живота на поне 100 000 души досега и затвърдиха впечатлението в международен план, че Мексико е сред най-опасните дестинации в света.
Според финансовия сайт Taxanalysts, правителството се надява с инвестиции в международната високобюджетна продукция "Спектър" да реши проблемите в страната.
Продуцентските компании, които седят зад предвидената за тази година нова суперпродукция от серията с марка "Бонд" - MGM и Sony, ще получат поне 14 млн. долара за предстоящите този месец снимки в Мексико Сити и до 20 милиона, ако сценаристите успеят да включат описание на "модерния пейзаж" на града, както и генерално благоприятно описание на страната.
Според официалното желание на мексиканските власти, лошите във филма в никакъв случай не бива да бъдат мексиканци.
Информацията, на която се базира Taxanalysts, е от доклад, който е попаднал сред "хакнатите" от Sony данни. В него Джонатан Гликман, президент на MGM, споменава необходимостта от промени в сценария, свързани с имиджа на Мексико.
Предвидените промени са цитирани и от мексиканския вестник Reforma. Според изданието в името на 14 милиона долара, сценарият за Джеймс Бонд трябва да претърпи следните промени:
- жертвата не трябва да бъде кметът на Мексико сити, ами международен политик.
- убиецът на име Sciarra не трябва да бъде мексиканец
- собственичката на хотела, където отсяда Бонд, трябва да бъде национална актриса, като се спряга името на Стефани Сигман. Почти сигурно мексиканската актриса ще се присъедини към Моника Белучи и Леа Сейду като момиче на Бонд. Парадоксално, актрисата е известна предимно с участието си в криминалния трилър Miss Bala, в който се разказва за мексиканския подземен свят.
- английският шпионин трябва да преследва убиеца по средата на празненство за "Деня на мъртвите".
Има слухове и за друга промяна, според която мексиканската полиция трябва да бъде изобразена по-скоро като "специални сили", за да не се нарушава имиджа й.
Според източниците, 14-те милиона ще бъдат дадени за не повече от 4 минути кино време.
Мексиканските филмови инициативи се оказаха златна възможност за продукцията, която има спешна нужда да редуцира първоначалния супервисок бюджет от 300 милиона долара.
Taxanalysts цитира Гликман, който е написал в "хакнатия" доклад, че по всички изчисления "ние можем да получим още 6 милиона" като покажем модерните страни на града.
Той е призовал екипа си да се направи всичко възможно да се доведе до максимален резултат инициативата на мексиканското правителство.
Доста хора обаче се съмняват, че този скъп правителствен PR ще успее да изчисти имиджа на страната.
Йоан Грийо, експерт по мексиканските нарко войни и автор на книгата El Narco, не смята, че това би помогнало по какъвто и да е начин да се промени ситуацията в страната.
"Правителството се опитва да промени международния имидж на Мексико, за да привлече повече инвестиции и туристи, така че тези промени, свързани с филма, не са изненадващи", казва Грийо.
"Може да помогне да се подобри малко имиджа на Мексико, но ако правителството наистина иска по-добро отношение към страната, трябва да промени реалността и да спре отвличанията и убийствата".
По време на речта си на филмовия фестивал в Гуадалахара, мексиканският режисьор Гилермо дел Торо сравни своята родина с Дивия Запад, като каза, че свързаното с наркотиците насилие и корупция са хвърлили Мексико в социален упадък.
Taxanalysts коментира от своя страна, че разрешаването на чуждестранни власти да вземат решения относно кастинга на актьори, да диктуват националността и професиите на характерите, отива много отвъд границите на приетото във филмовата индустрия.
Въпросът сега е дали мултимилионната PR инициатива в снимките на Бонд ще се изплати.