Три холивудски студия се борят ожесточено в опитите си да се доберат до правата над следващия филм на Куентин Тарантино. Режисьорът на „Криминале” подготвя поредната си кървава лента, която ще се фокусира върху убийствата, извършени от Чарлс Менсън и неговите последователи.
Paramount, Sony и Warner Bros. са финалистите в надпреварата за проекта, но е възможно да се появи и друг кандидат.
Всяко едно от студията вече е наясно с идеята на Тарантино, като Warner Bros. дори се престарават в опитите си да убедят режисьора да избере тях.
Когато Тарантино пристига пред офисите на студиото в Бърбанк, той заварва главния вход обграден от коли от края на ’60-те. Логото на Warner Bros. от 1969-та е поставено пред студиото, а конферентната зала е преобзаведена с ретро мебели от това време и примерни постери за филма.
Голяма част от действието в следващата лента на режисьора се развива през август 1969 г., по времето, когато кланът от последователи на Менсън убива актрисата Шарън Тейт и четирима нейни приятели.
Sony също влагат усилия в борбата, като подготвят мултимедийна презентация. Тя разглежда какъв ще бъде подходът при пускането на филма по кината, а освен това посочва предимствата на компанията. Шефът на студиото Том Ротман използва времето си с Тарантино, за да похвали маркетинговия отдел на Sony и да разкаже на режисьора за успешните опити на компанията да засили международното разпространение на филмите си през последните години.
Ротман набляга и на това, че Sony може да помогне на филма да успее в щатския боксофис, но също така и по света. По време на презентацията зад гърба на председателя на борда са всички висши ръководители в студиото, между които и президента на Columbia Pictures Санфърд Панич.
Борбата за филма започва много преди това. Първоначално, всички представители на заинтересовани студия трябва да посетят офисите на WME – агенцията, която представлява Тарантино, за да прочетат сценария. Всяко едно голямо филмово студио, с изключение на Disney, прави това.
За да получат втора среща с режисьора, студията е трябвало да се съгласят на редица условия.
Тарантино иска бюджет за филма в размер на приблизително 100 милиона долара.
Той очаква да получи и част от първоначалните приходи, които студиото ще спечели от лентата, и то преди облагането с данъци. Освен това режисьорът иска и част от финалния финансов пай.
Представители на трите студия отказват коментар по случая.
Финансовите условия, поставени от Тарантино, отказват по-голяма част от потенциалните кандидати. Така Warner Bros., Sony и Paramount остават последните финалисти за тази възможност. Залогът за тях е голям – имат възможността да работят с утвърден създател на хитове, който освен всичко друго е печелил и „Оскар”.
Тарантино е от малкото филмови творци, чиито филми се превръщат в истински „събития”.
Той успява да осигури на творбите си както възхвалите на критиците, така и финансов успех в кината, както личи от „Джанго без окови”, „Убий Бил” и „Гадни копилета”.
Само последният му филм – „Омразната осморка”, по-скоро разочарова в боксофиса, след като спечели 155,8 милиона долара при бюджет от 55 милиона.
Рядкост е студия да се впуснат в такова мерене на егота за даден филм. Последните опити за подобен „флирт” в Холивуд се разразяват около борбата за разпространението на филмите за Джеймс Бонд. За този случай се предполага, че „победата” е отишла в ръцете на новосъздадените Annapurna.
Следващият филм на Тарантино, който все още няма обявено заглавие, трябваше да бъде създаден заедно с The Weinstein Company (компанията, създадена от замесения в секс-скандал Харви Уайнстийн). Правата за разпространение на филма обаче се оказаха „на пазара”, тъй като студиото на Уайнстийн е пред банкрут.
Почти всички филми на Тарантино до този момент бяха създадени съвместно с Харви Уайнстийн, но кариерата на медийния бос се срина след като множество жени го обвиниха в сексуален тормоз и насилие.