Освен вторият великолепен филм, който дуото Хичкок-Грейс Кели прави, това е един и от най-добрите и напрегнати трилъри на Хичкок. Филмът няколко пъти е бил вдъхновител на повторна адаптация с подобни елементи, но никой друг не се е справял така, както Хич.
И до днес "Психо" се смята за шедьовъра на Хичкок. И това като се вземе предвид, че по времето, когато британецът иска да го заснеме, нито едно студио не иска да го финансира. В крайна сметка Хич прави проекта сам и организира премиерата си сам, като моли зрителите да не закъсняват. Всички влезли в залата биват заключени, за да не може никой да влезе вътре по време на прожекцията и да ги притеснява.
Базиран на пиеса този великолепен камерен филм на Хичкок се опитва да имитира снимането на филм в един кадър. Фактът, че действието се развива в една стая позволява това... Историята пък разказва за двама приятели, които решават да убият човек, да организират парти и да скрият трупа на видно място в апартамента, само за да разберат дали може да им се размине. Няма да ви издаваме финала, ако не сте гледали филма, но ако познавате стила на Хич може да се досетите как свършва всичко.
На английски този филм звучи толкова по-добре – Dial M for Murder! Първи опит за дуото Хич-Грейс Кели, което се получава великолепно и за двамата. Плотът отново е в апартамент - мъж наема човек, който да убие жена му, докато той има бетонирано алиби. Представете си учудването му, когато се прибира и вижда жена си жива, а наемника наръган с ножици.
Филм за обсесия, мъжко его и провокативна блондинка. Три от любимите теми на Хичкок. Джими Стюърд е мъж нает от свой приятел, за да преследна съпругата му, която той подозира в изневяра. Нещата се заплитат, когато персонажът на Стюърд започва да усеща силно влечение към жената и почти става обсебен от нея, а някъде към финала и той, и зрителят разбират, че нищо не е такова, каквото е изглеждало в началото.
Разбира се, към тази перлена петорка е хубаво да добавим и заглавия като "Птиците" (на снимката), "Марни" и "Да хванеш крадец". Последният е и финалната колаборация между Грейс Кели и Хичкок. В първите два пък той работи с разкошната Типи Хедрън. След "Марни" двамата никога повече не се срещат, но историите за техните отношения още кънтят из коридорите на Холивуд.
И трите филма са великолепни, а ако искате да научите повече за онова, което може би се е случвало на снимачните площадки по време на снимките на филми на Хичкок, то ви препоръчваме да видите биографичните "Хичкок" с Антъни Хопкинс и "Момичето" с Тоби Джоунс.