Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

120 години Хичкок - майстор на съспенса

В средата на август отбелязваме годишнина от рождението на може би най-великия режисьор на всички времена - Алфред Хичкок. По този повод в нашата галерия ви припомняме някои от задължителните му филми: Снимка: iStock / Getty
В средата на август отбелязваме годишнина от рождението на може би най-великия режисьор на всички времена - Алфред Хичкок. По този повод в нашата галерия ви припомняме някои от задължителните му филми:

"Прозорец към двора"

Освен вторият великолепен филм, който дуото Хичкок-Грейс Кели прави, това е един и от най-добрите и напрегнати трилъри на Хичкок. Филмът няколко пъти е бил вдъхновител на повторна адаптация с подобни елементи, но никой друг не се е справял така, както Хич.
"Прозорец към двора"

Освен вторият великолепен филм, който дуото Хичкок-Грейс Кели прави, това е един и от най-добрите и напрегнати трилъри на Хичкок. Филмът няколко пъти е бил вдъхновител на повторна адаптация с подобни елементи, но никой друг не се е справял така, както Хич.

Джими Стюърд играе ранен фонограф, който трябва да остане на стол вкъщи за възстановяване. Компания му прави ослепителна блондинка, в ролята Грейс Кели. Всичко върви нормално, докато Стюърд не започва да наблюдава съседите си с бинокъл и не започва да подозира един от тях в убийство. Напрегнат и изключително добре разказан, "Прозорец към двора" е класа и чудесно кино в едно.
Джими Стюърд играе ранен фонограф, който трябва да остане на стол вкъщи за възстановяване. Компания му прави ослепителна блондинка, в ролята Грейс Кели. Всичко върви нормално, докато Стюърд не започва да наблюдава съседите си с бинокъл и не започва да подозира един от тях в убийство. Напрегнат и изключително добре разказан, "Прозорец към двора" е класа и чудесно кино в едно.

"Психо"

И до днес "Психо" се смята за шедьовъра на Хичкок. И това като се вземе предвид, че по времето, когато британецът иска да го заснеме, нито едно студио не иска да го финансира. В крайна сметка Хич прави проекта сам и организира премиерата си сам, като моли зрителите да не закъсняват. Всички влезли в залата биват заключени, за да не може никой да влезе вътре по време на прожекцията и да ги притеснява. Снимка: Paramount Pictures
"Психо"

И до днес "Психо" се смята за шедьовъра на Хичкок. И това като се вземе предвид, че по времето, когато британецът иска да го заснеме, нито едно студио не иска да го финансира. В крайна сметка Хич прави проекта сам и организира премиерата си сам, като моли зрителите да не закъсняват. Всички влезли в залата биват заключени, за да не може никой да влезе вътре по време на прожекцията и да ги притеснява.

Из Холивуд се носят легенди за първите реакции на зрителите от известните сцени в този филм, а те са множество. Като се започне от сцената под душа, тази в спалнята на майката и финалнитедуми на Норман Бейтс, "Психо" е класика, класика, класика... Хичкок прави филма чернобял абсолютно нарочно и изкупува всички копия на книгата на Блох, за да не може зрителите да знаят финала по-рано.
Из Холивуд се носят легенди за първите реакции на зрителите от известните сцени в този филм, а те са множество. Като се започне от сцената под душа, тази в спалнята на майката и финалнитедуми на Норман Бейтс, "Психо" е класика, класика, класика... Хичкок прави филма чернобял абсолютно нарочно и изкупува всички копия на книгата на Блох, за да не може зрителите да знаят финала по-рано.

"Въжето"

Базиран на пиеса този великолепен камерен филм на Хичкок се опитва да имитира снимането на филм в един кадър. Фактът, че действието се развива в една стая позволява това... Историята пък разказва за двама приятели, които решават да убият човек, да организират парти и да скрият трупа на видно място в апартамента, само за да разберат дали може да им се размине. Няма да ви издаваме финала, ако не сте гледали филма, но ако познавате стила на Хич може да се досетите как свършва всичко.
"Въжето"

Базиран на пиеса този великолепен камерен филм на Хичкок се опитва да имитира снимането на филм в един кадър. Фактът, че действието се развива в една стая позволява това... Историята пък разказва за двама приятели, които решават да убият човек, да организират парти и да скрият трупа на видно място в апартамента, само за да разберат дали може да им се размине. Няма да ви издаваме финала, ако не сте гледали филма, но ако познавате стила на Хич може да се досетите как свършва всичко.

"Набери М за убийство"

На английски този филм звучи толкова по-добре – Dial M for Murder! Първи опит за дуото Хич-Грейс Кели, което се получава великолепно и за двамата. Плотът отново е в апартамент - мъж наема човек, който да убие жена му, докато той има бетонирано алиби. Представете си учудването му, когато се прибира и вижда жена си жива, а наемника наръган с ножици.
"Набери М за убийство"

На английски този филм звучи толкова по-добре – Dial M for Murder! Първи опит за дуото Хич-Грейс Кели, което се получава великолепно и за двамата. Плотът отново е в апартамент - мъж наема човек, който да убие жена му, докато той има бетонирано алиби. Представете си учудването му, когато се прибира и вижда жена си жива, а наемника наръган с ножици.

Оттам насетне интригата се заплита, а Грейс Кели е ослепителна. Ако някой и до днес се чуди защо Хичкок до последно моли именно нея да се върне от Монако, за да снимат още поне един филм заедно, веднага ще разбере, щом я види тук.
Оттам насетне интригата се заплита, а Грейс Кели е ослепителна. Ако някой и до днес се чуди защо Хичкок до последно моли именно нея да се върне от Монако, за да снимат още поне един филм заедно, веднага ще разбере, щом я види тук.

"Шемет" ("Световъртеж”)

Филм за обсесия, мъжко его и провокативна блондинка. Три от любимите теми на Хичкок. Джими Стюърд е мъж нает от свой приятел, за да преследна съпругата му, която той подозира в изневяра. Нещата се заплитат, когато персонажът на Стюърд започва да усеща силно влечение към жената и почти става обсебен от нея, а някъде към финала и той, и зрителят разбират, че нищо не е такова, каквото е изглеждало в началото.
"Шемет" ("Световъртеж”)

Филм за обсесия, мъжко его и провокативна блондинка. Три от любимите теми на Хичкок. Джими Стюърд е мъж нает от свой приятел, за да преследна съпругата му, която той подозира в изневяра. Нещата се заплитат, когато персонажът на Стюърд започва да усеща силно влечение към жената и почти става обсебен от нея, а някъде към финала и той, и зрителят разбират, че нищо не е такова, каквото е изглеждало в началото.

"Марни", "Птиците", "Да хванеш крадец"

Разбира се, към тази перлена петорка е хубаво да добавим и заглавия като "Птиците" (на снимката), "Марни" и "Да хванеш крадец". Последният е и финалната колаборация между Грейс Кели и Хичкок. В първите два пък той работи с разкошната Типи Хедрън. След "Марни" двамата никога повече не се срещат, но историите за техните отношения още кънтят из коридорите на Холивуд. 

И трите филма са великолепни, а ако искате да научите повече за онова, което може би се е случвало на снимачните площадки по време на снимките на филми на Хичкок, то ви препоръчваме да видите биографичните "Хичкок" с Антъни Хопкинс и "Момичето" с Тоби Джоунс.
"Марни", "Птиците", "Да хванеш крадец"

Разбира се, към тази перлена петорка е хубаво да добавим и заглавия като "Птиците" (на снимката), "Марни" и "Да хванеш крадец". Последният е и финалната колаборация между Грейс Кели и Хичкок. В първите два пък той работи с разкошната Типи Хедрън. След "Марни" двамата никога повече не се срещат, но историите за техните отношения още кънтят из коридорите на Холивуд.

И трите филма са великолепни, а ако искате да научите повече за онова, което може би се е случвало на снимачните площадки по време на снимките на филми на Хичкок, то ви препоръчваме да видите биографичните "Хичкок" с Антъни Хопкинс и "Момичето" с Тоби Джоунс.