Като фаворит на наградите "Оскар" 2016 се очертава филмът "Възвръщенецът "на режисьора Алехандро Гонсалес Иняриту. След като обра най-много статуетки "Златен глобус", той е и заглавието с най-много номинации за "Оскар" - 12.
Другите филми с повече номинации са:
"Лудият Макс: Пътят на яростта" - 10.
"Марсианецът" - 7
"Spotlight" - 6
"Мостът на шпионите" - 6
"Каръл" - 6
"The Big Short" - 5
"Междузвездни войни: Силата се пробужда" - 5
В категорията за най-добра анимация са номинирани:
Anomalisa
Inside Out - "Отвътре навън"
Boy and the World
Shaun the Sheep Movie - "Овцата Шон"
When Marnie Was There
За най-добра филмова песен:
Writing's on the Wall („Спектър")
Earned it ("50 нюанса сиво")
Simple Song #3 ("Младост")
Till it Happens to You (The Hunting Ground)
Manta Ray (Racing Extinction)
Най-добър филм:
"Мостът на шпионите"
"Бруклин"
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"Марсианецът"
"Възвръщенецът"
"Стая"
"Spotlight"
Най-добър актьор:
Леонардо Дикаприо - "Възвръщенецът"
Брайън Кранстън - "Трумбо"
Майкъл Фасбендър - "Стив Джобс"
Еди Редмейн - "Момичето от Дания"
Мат Деймън - "Марсианецът"
Най-добър режисьор:
Алехандро Гонсалес Иняриту - "Възвръщенецът"
Том Маккарти - "Spotlight"
Адам Макей - "The Big Short"
Джордж Милър - "Лудият Макс: Пътят на яростта"
Лени Ейбрахамсън - "Стая"
Най-добра актриса:
Бри Ларсън - "Стая"
Кейт Бланшет - "Каръл"
Сирша Ронан - "Бруклин"
Дженифър Лорънс - "Джой"
Шарлот Рамплинг - "45 години"
Най-добър поддържащ актьор:
Силвестър Сталоун - "Крийд"
Крисчън Бейл - "The Big Short"
Марк Ръфало - "The Big Short"
Марк Райлънс - "Мостът на шпионите"
Том Харди - "Възвръщенецът"
Най-добра поддържаща актриса:
Кейт Уинслет - "Стив Джобс"
Дженифър Джейсън Ли - "Омразната осморка"
Алисия Викандер - "Момичето от Дания"
Руни Мара - "Каръл"
Рейчъл Макадамс - "Spotlight"
Най-добър документален филм:
Amy
Cartel Land
The Look of Silence
What Happened, Miss Simone?
Winter on fire: Ukraine's Fight for Freedom
Най-добър сценарий:
"The Big Short" - Чарлс Рандолф и Адам Маккей
"Ex Machina" - Алекс Гарланд
"Отвътре навън" - Пийт Доктер, Мег Лефаув, Джош Кули
"Spotlight" - Джош Сингър и Том Маккарти
"Straight Outta Campton" - Джонатън Херман и Андреа Берлоф
За най-добра операторска работа:
"Каръл"
"Омразната осморка"
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"Възвръщенецът"
"Сикарио"
Най-добър филмов монтаж:
"The Nig Short"
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"Възвръщенецът"
"Spotlight"
"Междузвездни войни: Силата се пробужда"
Най-добри визуални ефекти:
"Екс машина"
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"Марсианецът"
"Възвръщенецът"
"Междузвездни войни: Силата се пробужда"
Най-добър монтаж на звуковите ефекти
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"Марсианецът"
"Възвръщенецът"
"Сикарио"
"Междузвездни войни: Силата се пробужда"
Най-добър звуков микс:
"Мостът на шпионите"
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"Марсианецът"
"Възвръщенецът"
"Междузвездни войни: Силата се пробужда"
Най-добри декори:
"Мостът на шпионите"
"Момичето от Дания"
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"Марсианецът"
"Възвръщенецът"
Най-добри костюми
"Каръл"
"Пепеляшка"
"Момичето от Дания"
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"Възвръщенецът"
Най-добър грим и прическа
"Лудият Макс: Пътят на яростта"
"100-годишният мъж, който се покатери през прозореца и изчезна"
"Възвръщенецът"
Бре!!! "Лудият Макс" най-сетне го изписаха с пълен член. Да не повярваш чак.
"Лудият Макс" с номинация за най-добър филм, а "Младост" само с номинация за най-оригинална музика. В Холивуд пак ги прихвана нещо. Ако и Ди Каприо не вземе Оскар най-сетне, ще се повтори гафа с Питър Отууд (8 номинации и Оскар само за цялостно творчество в края на кариерата му) и пак, ще ги подиграва критиката. Но "Лудия Макс" си беше супер да се тъпча с пуканки и кола. Защо не номинират и "Джурасик свят", че да е пълен куриоза.
"Лудият Макс" не може да се сравни изобщо с "The Reverent" или "Марсианецът" по никакви критерии. Изобщо няма място сред фаворитите за "Оскар". Подобни филми са обида за интелигентността на ценителите на доброто кино. За пуканки и кола става. Веднъж.
Към първите няколко поста - само дето филмът се казва "The Revenant", а не Reverent, Revane и други пароними...И си означава баш това, което са превели...
Ок, сбъркахме заглавието.
Този плач, че Ди Каприо нямал "Оскар", почва да ми лази по всичките нерви вече. Аман. Точно пък за тая роля ли, където през половината време играе труп, през другата половина само ръмжи или се влачи по корем... Филмът е прекрасен, всъщност, обаче тази роля е по силите на всеки що годе приличен актьор, доколкото има около две сцени, които изискват актьорски талант. И хайде стига. Роджър Дийкинс има тринайсет или четиринайсет номинации за най-добър оператор и нито една награда. Подобно е и положението с композитора Томас Нюман - човекът пише феноменални саундтраци, обаче досега все се е намирал някой да му вземе статуетката. Иначе, макар че не съм гледал "Крийд" още, много ме кефи това, че Сталоун го номинираха сега. Някак яко е в момента Силвестър Сталоун, рекордьор по брой "Златни малинки", да има точно толкова оскарови номинации, колкото има Джони Деп, и повече от хора като Гари Олдман. Защото, всъщност, когато реши, е страхотен актьор. Неслучайно след "Роки" го обявяват за следващия Марлон Брандо.
Оф! На мен ми писна от това реване, че няма реплики. Много актьори са печелили "Оскар" без реплики. Най-пресният пример е Жан Дюжарден за "Артистът". Успех тази роля да се изиграе от всеки. Една идея повече театралност и ролята щеше да стане нелепа и дори смешна. Това е много трудна роля. Иначе не споря за предишните му номинации. "От другата страна" за мен е най-добрия филм на Ди Каприо, но тогава Даниел Дей Луис бе чудовищен. Същото важи и за 2013, когато Матю Макконъхи взе "Оскар" за "Dallas Buyers Club". Да не говорим, че Макконъхи имаше и силна поддържаща роля във "Вълкът от Уолстрийт". Сега обаче, конкуренцията е по-слаба. Моите уважения към Майкъл Фасбендър, добра роля, но не ме впечатли особено (А гледах "Стив Джобс" на кино). Еди Редмейн е единствения, който е на нивото на Ди Каприо. Тук естествено става въпрос за субективната ми оценка и всеки има право на мнение. За Слай, че е добър актьор... ха ...Добре! Това изобщо няма да го коментирам, че феновете на Стивън Сегал, ще вземат и те да надават глас.
Проблемът не е в това, че няма реплики. Проблемът е в това, че през огромна част от времето лежи и не прави нищо, освен да гледа измъчено, докато Том Харди и младежът, чието име забравих, който играе Бриджър, се скъсват от актьорска игра около него и дърпат образа му много нагоре. Не казвам, че Ди Каприо играе зле, но сценарият на филма не му дава много възможности да разгърне способностите си. В "Джанго без окови" имаше много повече за изиграване и се справи убийствено, а дори не го номинираха. При това тогава нямаше нужда да разчита на финтифлюшки от сорта на драстична промяна на външния вид. А Слай е страхотен актьор, когато се напъне, да. Затова има две номинации за актьорска игра. Освен това е и съвсем приличен сценарист, което също е отличено с номинация. Не е актьор от класата на Ди Каприо, разбира се, но то, всъщност, няма и нужда да е, докато си подбира ролите правилно.
Леко съм разочарован, че Стив Каръл няма номинация за The Big Short - според мен направи невероятно силна роля. Вярно, героят му не беше ексцентричен или шантав като този на Крисчън Бейл, но показаното актьорско майсторство адски ме впечатли.
Мануела, нямаш ли акаунт в замунда? Там го има и вече го гледахме. Том Харди е много добър, даже май наистина по-добър от Дикаприо този път. Иначе Лео отдавна си заслужава оскара. Сега голяма дилема ми се струва кой трябва да вземе за поддържаща роля. Ако Силвестър Сталоун не беше сред номинираните, Том Харди щеше да ми е категоричен фаворит, ама как да пренебрегнеш Слай? Въпреки че не съм му гледала изпълнението, време му е и на него за награда.
Но да гледаш как Сульо и Пульо получават Оскар, а актьор, който се раздава и играе великолепно, бива пренебрегнат си е изнервящо. --- Вярно е това, обаче трябваше да му дадат наградата за друга роля. Макар че май е някаква практика за академията, мисля, че това да се дават награди за минали постижения е грешка. Иначе, мен ме дразни това, че Томас Нюман и Роджър Дийкинс са с по ТРИНАЙСЕТ номинации за момента, но без нито една награда. Ейми Адамс пък до преди няколко дена имаше същия брой номинации като Ди Каприо, обаче не съм виждал някой да квичи как може тя да няма "Оскар" все още - а го заслужава, прекрасна е.
Докато имаш валиден аргумент с броя номинации,си мисля,че причината за липсата на такава реакция относно Ейми Адамс е, че тя просто няма толкова много касови филми. На прима виста се сещам за Боецът (който е доста готин), Супермен (стандартна поддържаща женска роля в комиксов филм), Американска схема (не съм го гледал все още). Филми на Ди Каприо, които аз съм гледал: Баскетболните Дневници,Титаник (не мога да го понасям тоя филм, заради него мразех Ди Каприо известно време),Плажът,Хвани ме ако можеш, Кървав Диамант (от тоя филм почнах да уважавам Ди Каприо), The Departed, Inception, Shutter Island,Джанго без окови, Вълкът от Уолстрийт. Явно подбира ролите си по-добре, и винаги се раздава. Също така и в повечето случай е в главна роля. Дори в поддържаща роля краде шоуто - в Тарантиновия уестърн беше луд, там съм умирал от кеф на изпълнението. Другите му роли също са на огромна висота.
Нещо много ми се стори познат сюжета на "Силата се пробужда" - тридесет години откак падна Империята, а внуците на злите пак са си власт, а тия дето вдигаха двата пръста за победа когато се завърнаха джадайте - още се крият по дупките и партизанстват.
Кат споменахте Тарантино - последната му "творба" е най-големия бълвоч дето съм гледал. А му бях фен....
Според мен Дикаприо заслужава Оскар още от ролята му в What's Eating Gilbert Grape. И все пак е само някаква формална награда, признанието на публиката отдавна вече го има.