Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Жената чудо" прави история, нарушавайки канона на Холивуд

Новият филм по комикс за Жената чудо направи рекордни приходи за първия си уикенд, оборвайки тезата, че филми с главни героини жени не се гледат толкова много.
Новият филм по комикс за Жената чудо направи рекордни приходи за първия си уикенд, оборвайки тезата, че филми с главни героини жени не се гледат толкова много.

Комиксите са за деца, а филмите по комикси - за подрастващи момчета. Вероятно сте чували това широкоразпространено предубеждение. Е, от началото на тази седмица това схващане е на път да остане в историята, заедно с още едно, което гласи: "Филмите по комикси с жени в главната роля са обречени на касов провал".

Може и да е вярно, ако съдим по лошото представяне на филма със Скарлет Йохансон "Дух в броня", който стартира с печални резултати в боксофиса през март.

Но не и ако става въпрос за чудото, наречено "Жената чудо".

75-години след създаването на комикса Wonder Woman, Диана Принс и нейното амазонско алтер-его най-после oживяха на голям екран под продуценството на Warner Bros. Премиерата беше на 2 юни, а рекордните приходи за първия уикенд на филма доказаха, че вкусовете в киното се променят и нищо не е каквото е било.

Първият филм по комикс с жена в главната роля и жена режисьор зад кадър (Пати Дженкинс, която създаде бруталния "Чудовището" с Шарлийз Терон в главната роля през 2003), успя да спечели над 100,5 млн. долара от продажба на билети за първите си три дни.

С това "Жената чудо" подобри рекорда на филма на последната жена-режисьор, която се прицели в големите печалби - Сам-Тейлър Джонсън с "50 нюанса сиво" през 2015-а. В дебютния си уикенд тогава филмът за мистър Грей и Анастейжа прибра 85.1 млн. долара.

Интересното обаче в случая с "Жената чудо" e и друго: 52% от зрителите на филма, отчетени в дебютния уикенд, са били жени, а цели 47% - над 35-годишна възраст.

Е, кой каза тогава, че зрителите на филми по комикси трябва да са предимно момчета и предимно подрастващи?

По повод неочаквания успех, американските медии заговориха за "революция" в жанра и дори за "триумф", предвид адмирациите на критиката, които окачествяват "Жената чудо" като най-доброто сред заглавията на DC Comics "Човек от стомана", "Батман срещу Супермен" и "Отряд самоубийци".

Според някои журналисти, Дженкинс е постигнала невероятното: да произведе доходоносен, приет радушно от критиците филм за супергерой-жена.

Особено впечатляващо е и, че най-после филм по комикс е успял да привлече толкова много момичета и жени в киносалоните по света.

В сценария на самия филм се забелязва още нещо сравнително ново за Холивуд: абсолютно преобръщане на модела на приемане на жената единствено като обект на вдъхновение, забелязват други кино-критици.

Къпещите се жени са любим сюжет в изкуството, още от времето на Реноар и са често използвани в киното, но в "Жената чудо" за първи път се сблъскваме с къпещ се мъж, който е обект на възхищение.

Стив Тейлър е пилот и шпионин, който се озовава неочаквано в столицата на амазонките. Докато се къпе, Диана (Жената чудо) влиза при него, облечена в своята униформа. Стив излиза от банята, а тя наблюдава тялото му с преценяващ поглед.

Очевидно времето на подобни сцени, които са крайно редки в холивудския канон, вече е настъпило.

Заради всичко изброено дотук "Жената чудо" ще остави своята следва в историята на киното. А и само заради този доста по-различен поглед към света, филмът си струва гледането.

 

Най-четените