Най-личният филм на Стивън Спилбърг се връща назад към детството на режисьора, за да покаже как са поставени основите на творческото му въображение.
Историята ни изпраща в дома на семейство Фейбълман, филмовата версия за семейството на Спилбърг. Малкият Сами (Матео Франсис) се връща от кино с родителите си, а катастрофиралият влак, който е видял на екрана, не му дава мира. За да се справи със страха, майка му подарява камера, с която да заснеме как разбива влакчето си и да гледа записа, докато уплахата изчезне.
Снимането обаче прераства в хоби и страст за Сами. С камерата си в ръка той следи живота на семейството си и така улавя една от големите им тайни.
Хари Блок е известен нюйоркски писател и невротик, а най-важната му функция е да стои като маска за сценариста и режисьор Уди Алън във филма "Да разнищим Хари". В комедията от 1997 г. Алън изважда на показ сцени от семейния си живот, а премиерата и световният успех на филма стават повод част от близките на режисьора да подемат съдебно дело срещу него.
В "Да разнищим Хари" фокусът пада върху писател в творческа криза, който почти е изхарчил аванса за новата си книга, а не е написал нито ред. Сякаш професионалните проблеми не му стигат, но и гаджето му заявява, че го напуска, защото е влюбена в най-добрия му приятел.
Хари (Уди Алън) е поканен на семейно събиране, на което планира да отиде със сина си, но в последния момент бившата му съпруга отказва да пусне детето. Натрупал ярост в себе си, писателят наема проститутка и заедно с нея отвлича детето. Пристигат на семейното събитие, а там ги посрещат със скандал.
Комедията на Ния Вардалос се базира на нейната голяма луда гръцка сватба с бившия ѝ съпруг Иън Гомес.
Наскоро излезе трета част на филма, но оригиналната история започва от гъркинята Тула Портокалос (Вардалос) и нейният канадски годеник Иън Милър (Джон Корбет). Двамата планират да се оженят, но гръцкото семейство на Тула не подскача от радост. Годеникът ѝ всячески трябва да се постарае, за да ги впечатли и да получи благословията им.
С историческата драма Кенет Брана пресъздава спомените си от бунтовете в Северна Ирландия през 60-те години.
Киноразказът се концентрира върху малкия Бъди (алтер егото на режисьора), който обича игрите, филмите и времето, прекарано със семейството му. Но домашната идилия рухва внезапно с назряващата война в Северна Ирландия. Улиците се разделят на "нашата" и "вашата" страна, а семейството на Бъди е принудено да взима тежки решения, за да съхрани безопасността си.
С комедията Джъд Апатоу разказва за непланираната бременност на съпругата си Лесли Ман и раждането на първата им дъщеря Мод - актрисата, която играе Лекси в сериала "Еуфория".
"Позабременяла" описва срещата на сляпо между Бен (Сет Роугън) и Алисън (Катрин Хейгъл). Двама души, които нямат нито общо, но са силно привлечени един от друг. Правят секс с намерението повече да не се виждат но няколко седмици по-късно Алисън научава, че е забременяла.
С полубиографична лента, в която преплита фантазията и реалността, Педро Алмодовар се връща към най-уязвимите периоди от живота си.
Историята започва от Салвадор Майо (Антонио Бандерас) - застаряващ филмов режисьор, който е пресъхнал откъм идеи. Попадналият в дълбока творческа криза Салвадор прави ревизия на живота си, опитвайки се да прецени дали е тръгнал по правилния път.
Ретроспекцията минава през неговите високи и ниски моменти и стига чак до детството.
Драмата Aftersun на Шарлот Уелс показва последната ваканция на режисьорката с баща ѝ, преди той да се самоубие.
Действието се развива около баща и дъщеря, които отсядат в Турция на почивка. Дъщерята е подрастваща тийнейджърката с малки, но гласовити капризи, а бащата е затворен човек, който силно се увлича по книгите за самопомощ, медитацията и упражненията по тай-чи.
Пътуване на София Копола до Япония вдъхновява един от най-разпознаваемите романтични филми за всички времена. Историята преплита живота на американския актьор Бил Харис (Бил Мъри) в залеза на кариерата му и младата възпитаничка на Йейл Шарлот (Скарлет Йохансон), придружила съпруга си до Токио. Пристигайки в мегаполиса и двамата се чувстват безкрайно самотни, но случайната им среща им позволява да опознаят по-добре желанията и мечтите си.
Класиката на Федерико Фелини описва детството на режисьора през 30-те години в италианския град Римини.
Разказът му започва от католическото училище, смесило религията с фашистката пропаганда. В центъра е малкият Тита, който е заобиколен от чудаци - нимфоманка, сладкодумен адвокат, слепец, който свири на акордеон и, разбира се, баща му - виден антифашист, на чиито плещи лежи прехраната на децата му и на мързеливия му брат.