Уилям (Бил) Бейкър - един от бащите на съвременната реклама и легендарен ум, допринесъл сериозно за развитието на маркетинга, какъвто го познаваме днес - почина на 89 години в болница във Вирджиния, САЩ.
Бейкър прави дългогодишна кариера в глобалната рекламна агенция McCann Erickson, преди да стане съосновател през 1979-та на Backer Spielvogel Bates, която бързо се превръща в титан в индустрията и е наречена от New York Magazine "най-бързо разрастващата се рекламна агенция в света".
Той е заместник директор и креативен директор на Backer Spielvogel Bates, която няколко години по-късно е придобита от Saatchi & Saatchi и е слята с компаниите Ted Bates Worldwide и Dorland Advertising, за да образува Backer Spielvogel Bates Worldwide през 1987-ма. Имената на Бейкър и Шпийлфогел окончателно отпадат от името на новата агенция през 1994-та, с което е затворена страница от златната история на американската реклама.
Един от най-големите рекламни успехи, с които ще бъде запомнен Бейкър, е култовата реклама на "Кока-кола" от началото на 70-те години:
В рекламата хор, съставен от най-различни по националност млади хора от цял свят, пее лесно запомняща се песен, която е композирана изцяло от Бейкър. "I'd Like to Teach the World to Sing" става тотален и дългогодишен хит.
Независимо, че днес рекламата изглежда остаряла, навремето тя отбелязва колосален успех. Излъчвана в много страни по света, цяло едно поколение израства с нея и с логото "It's the real thing".
Всъщност тази реклама е само част от композираните от Бейкър оригинални 60-секундни песнички за ситуации, които са по-добри, когато в тях присъства "Кока-кола". Той нарича тези композиции "реклами под формата на песнички", като някои от тях са изпълнявани от топ-изпълнителите по онова време и са въртени както по телевизията, така и по радиото.
В спомените си Бейкър споделя, че известната рекламна кампания докарва около 1000 писма от почитатели на напитката върху бюрото на президента на "Кока-Кола" и всички са изключително доволни от резултата - както агенцията, така и рекламодателят.
След успеха на рекламната кампания за "Кока-Кола", Бейкър участва в още мащабни и много успешни рекламни кампании, като например "Soup is good food" за Campbell.
Но историята на колосалния успех на рекламата на "Кока-кола" остава легендарна - дотолкова, че е включена във финала на "Момчетата от Медисън Авеню" (Mad Men), когато Дон Драпър внезапно стига до идеята именно за нея, превъплъщавайки се в истинския Бил Бейкър.