Забавен анимационен филм, вдъхновяващ саундтрак към него и хитов сингъл.
Изглежда като сигурна рецепта за успех, но на „Замръзналото кралство" му отне няколко месеца, за да разгърне потенциала си като филм и като саундтрак.
Днес музиката от анимацията се радва на стотици милиони слушания в YouTube, на Оскар за най-хубава песен и на армия от ученички, опитващи се да вземат високите тонове от хита Let It Go.
Оказва се, че постигнатият постепенно успех е бил част от маркетинг плана на Дисни и за анимацията, и за саундтрака към нея. Филмът се появи през ноември миналата година и беше приет добре, но не и изключително - поне не в началото.
Няколко седмици преди саундтрак албумът да се появи на пазара, продуцентите изкараха нова версия на сингъла Let It Go, изпълнена от поп звездата Деми Ловато. Песента обаче не получи почти никакво внимание от радиата и не направи сериозно впечатление.
Само че някъде в началото на януари популярността на албума скочи сякаш изведнъж. Случи се малко след като Дисни започна да популяризира оригиналната версия на Let It Go, изпята от Идина Мензел - озвучила най-интересната героиня в анимацията Елза.
„Идеята беше да излезем първо с версията на Деми и да я последваме с тази на Идина", обяснява Кен Бънт, президент на музикалния департамент на Дисни. „Това не е традиционна песен за радио. Доста време я популяризираме, докато радиата най-сетне разберат каква превъзходна песен е".
Климатът изигра решаваща роля
При излизането си саундтракът на „Замръзналото кралство" въобще не се добра до топ 10 в класацията на Billboard. Той влезе под номер 10 едва преди Коледа, но в средата на януари се изкачи на първо място, а в средата на февруари вече беше продал милион копия.
Последва Оскар за най-добра песен за Let It Go и близо 130 милиона гледания в YouTube и 20 милиона стрийма в Spotify само на тази песен.
„Дали сме предвидили, че ще стане такъв феномен? Не, не можеш да планираш такова нещо", честен е Бънт. „Но със сигурност знаехме, че имаме специален филм с невероятна и емоционална музика".
Дори да звучи нелепо, не бива да се пренебрегва и метеорологичният фактор. С понижаването на температурите албумът стана саундтрак не само на един филм, но и на целия сезон.
Феновете също реагираха и пуснаха цели 30 000 свои версии на Let It Go в YouTube, генерирали 150 милиона гледания. Кен Бънт признава, че идването на зимата не може да не е допринесло за успеха, но все пак качеството на музиката, написана от Робърт Лопес, е по-важно от всичко останало.
И наистина човек не може да не забележи колко дълбоко влезе тя в сърцата на милиони хора - част от тях тепърва ще се запознават със самия филм.