Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Американските джазови хипстъри

Освен изобретателност спрямо класиките от миналия век, Postmodern Jukebox придават добавена стойност на новите герои на шоубизнеса, правейки ги ако не поносими, но поне примамливо различни.
Снимка: Postmodern Jukebox/Archive
Освен изобретателност спрямо класиките от миналия век, Postmodern Jukebox придават добавена стойност на новите герои на шоубизнеса, правейки ги ако не поносими, но поне примамливо различни.

В стрийминг океана от аматьори и ентусиасти истински добре направените кавъри се отличават трудно. Последната голяма вълна дойде до България с френски сексапил и Боса нова по жартиери, нали не сте забравили Nouvelle Vague? Краят на сушата наближава, защото на родната сцена пристигат американските джазови хипстъри от Postmodern Jukebox.

Те не са типична музикална формация, първо защото в редиците им има много гост-музиканти. Ако не сте попадали на тях в YouTube, ще кажем, че са изключително продуктивни - за три години имат над 10 албума с любопитни творчески решения, а сега тръгват на мащабно световно турне, със 75 европейски дати в рамките на 3 месеца.

В ръцете си Postmodern Jukebox държат арфа, пиано, барабани, виолончело, саксофон и тържествен тромпет, с чиято помощ преобличат световни поп и рок хитове в романтичен джаз, весел суинг и сеизмичен рагтайм. Оттам идва и името им - постмодернисти, които връщат ретро звученето в популярната днес музика.

За доста меломани те са единственият приемлив начин да слушат тоталния хит "Shake It Off" на Тейлър Суифт, "Sorry" на порасналия Джъстин Бийбър или отказващите да излязат от употреба "Barbie Girl" на Aqua и „Blurred Lines" на Робин Тик.

Една любов, една мечта

Всичко тръгва от Скот Брадли, който решава да записва рок, рап и поп кавъри винаги с пиано, саксофон и тромпети. Самият той е запленен от джаза на 12-годишна възраст и през цялото време преследва целта да създаде именно такава музикална формация. Завършва музикална академия, специалност джаз, и се оправя към Ню Йорк да търси съмишленици.

Гласовете на Postmodern Jukebox са няколко - Джоу Кук и Кейси Ейбрамс, участници в телевизионния формат American Idol, номинираният за „Грами" певец Тим Кубарт, бродуейското очарование Шошана Бийн и други.

Първото видео на групата е качено в YouTube през февруари 2013-та година. Пробивът идва малко по-късно с кавъра на "We Can't Stop" на Майли Сайръс, който събира милиони гледания в  мрежата за видеосподеляне. Към днешна дата колекцията им включва над 130 интерпретации на популярни песни от последните няколко десетилетия, в това чисто Lorde, Дрейк, Guns N Roses, Сам Смит и други.

Провокацията на Брадли да вкара един музикален жанр в обувките на друг е очарователна. От една страна тя обединява вкусовете на няколко поколения, разделени от дистанцията на времето, а от друга разкрива забравените богатства на музиката през 20-те години.

Представете си „Creep" на Radiohead с джаз елементи и женски вокал, а след това "Lovefool" на The Cardigans, върната някъде към 70-те. Дори Джордж Майкъл е интерпретиран във винтидж звученето на американските барове между двете Световни войни.

Постер: Bg Sound Stage

Освен изобретателност спрямо класиките от миналия век, Postmodern Jukebox придават добавена стойност на новите герои на шоубизнеса, правейки ги ако не поносими, но поне примамливо различни.

Брадли определя концертите на своята формация като „вариете, музикално ревю с участието на специални гости".

Датата за среща Postmodern Jukebox е 31 май, мястото е Зала 3 на НДК. На 1 юни може да ги гледате в Античен театър - Пловдив.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените