Правителството прие идеята на министъра на образованието Анелия Клисарова за обучение с помощта на компютри, таблети и други мобилни устройства. Целта на Стратегията за ефективно прилагане на информационни и комуникационни технологии в образованието и науката (2014-2020 г.) е да осигури равен и гъвкав достъп до образование и научна информация по всяко време и от всяко място.
Според правителството Стратегията за първи път създава условия за изграждане на единна информационна и технологична среда, обслужваща училищното и висшето образование и науката.
Националната електронна платформа ще предоставя обучение с електронни учебници и помагала. Сред мотивите за приемане на стратегията е и уроците да станат по-интересни и атрактивни, което щяло да мотивира ученици и учители.
Очаква се това да доведе до намаляване на броя на отпадащите от образователната система, по-високи постижения в усвояването на учебното съдържание, придобиване на нови полезни умения - презентационни умения, работа в екип и др.
Стратегията включва три етапа, като до 2015 година включително трябва да бъдат направени инвестиции за изграждането на единна високоскоростна оптична мрежа, свързваща регионалните инспекторати по образованието, висшите училища и научните центрове. Това би осигурило обмен на документи в реално време и безхартиен документооборот, достъп до внушителни по обем бази данни, мултимедийни файлове и др.
Планирано е в поне половината училища и в научните институти да бъде осигурена безжична мрежа. Въвеждането на този етап на национална електронна платформа за управление на обучението и съдържанието ще даде възможност за електронно обучение и интегриране на сегашните електронни помагала и бъдещи електронни учебници.
Вторият етап обхваща следващите две години (2016-2017), като в него се планира отваряне на образователната и научна среда към мобилни устройства и начало на успешни практики в мобилното обучение (m-learning); въвеждане на цифрова платформа за видеообучение, телеконференции и развойна дейност, която ще позволи дистанционни връзки с научните и образователни институции в други държави и ще насърчи съвместната дейност по научни проекти; осигуряване на електронни помагала с интерактивно съдържание по всички общообразователни предмети.
До 2020 година тряба да се осигури устойчивост на постигнатите резултати и преминаване към електронни учебници по всички предмети, виртуални класни стаи и лаборатории, национална система за онлайн изпити и външно оценяване.
За целта от 100 млн. лв, заложени за образование в бюджета за тази година, 15 млн. лв. се предоставят за ИКТ инфраструктура, платформа за е-обучение, безжични мрежи в училищата, електронни уроци и др.
Идеята всеки ученик да има достъп до мобилно устройство беше анонсирана от Клисарова като революционна промяна в образованието.