Туристическите фирми задължително да предлагат посещение в музей на клиентите - такава е поредната идея на червения депутат Татяна Буруджиева, съобщи в. 24 часа.
След като поиска всяка медия задължително да декларира източниците си на информация, пияните пешеходци да се глобяват, а пътищата да бъдат свободни от опасните за движението колоездачи, Буруджиева погледна към туристическите пакети за почивка у нас.
"Подобна промяна не ангажира туроператорите с нищо друго, освен с това да предлагат на хората да се записват на подобни екскурзии срещу допълнително заплащане, както се прави по цял свят", обясни тя.
Депутатът от левицата уточни, че идеите й за развитие на културно-историческия туризъм са обсъдени с представители на бранша и с Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Очаква се готовите поправки в Закона за туризма да бъдат внесени в парламента още тази седмица.
"Много говорим за културно-историческото си наследство и това, че България трябва да се гордее с него и да го популяризира, но на практика не се правят стъпки за опознаването му", коментира Татаня Буруджиева.
Друга нейна идея е да се направи специална стратегия за реклама на България в страните от бившия соцблок, тъй като в Полша, Унгария и Чехия "много хора пазят добри спомени за летувания у нас". „Защо да не привлечем децата им, които днес са платежоспособни?", аргументира се тя.
Буруджиева има и трета идея - да се определят рекламни символи на България от типа на Айфеловата кула в Париж или пикаещото момченце в Брюксел. "Трябва да има 4-5 неща за страната, с които да се направи бизнес - туристът задължително да ги посети и да иска да си купи сувенири", смята Буруджиева. Като примери дава "Мадарския конник, казанлъшката роза, нещо от Велико Търново, нещо знаково от тракийското ни злато".