15.6 млн. лева ще бъдат дадени за рекламата на България като привлекателно място за инвестиции, предаде БГНЕС.
С парите ще бъдат платени 630 излъчвания на три рекламни видеоклипа в ефира на Bloomberg, CNN, CNBC; 40 рекламни банера в сайтовете на Financial Times, Economist, Wall Street Journal , Bloomberg Businessweek; 39 печатни публикации; 12 седмици присъствие в международни търсачки в Европа, САЩ и Азия и 5 кратки филма с мнения на инвеститори, които ще се излъчват онлайн. Кампанията ще продължи три месеца.
Проектът „Инвестирай в България" на Българската агенция за инвестиции (БАИ) е реализиран с европейски средства. Изпълнителният директор на БАИ Борислав Стефанов посочи, че преди пускането на клиповете и рекламните карета са били правени анализи на българската икономика, а през последната година из целия свят са били проведени около 20 конференции, посветени на инвестирането у нас.
„Мисля че рекламната кампания е нещо, което трябваше да започнем преди много години, защото много от останалите държави в региона, които са привлекли значителни по обем чужди инвестиции като Полша, Чехия, още преди много години започнаха с подобни мероприятия", коментира Стефанов.
Според него от проведените по-рано конференции е станало ясно, че очевидни за нас предимства на България като членството в ЕС, ниските данъци и макроикономическата стабилност са напълно неизвестни за потенциалните инвеститори от САЩ и Азия.
По думите на Стефанов, за страната ни е важно да подобри работата на администрацията и съдебната система, ако иска да привлича по-големи инвеститори във времената на криза. Той допълни, че „българите сме малко повече песимисти по отношение на собствената си държава" и много от опериращите у нас големи чуждестранни компании планират да разширяват бизнеса си.