Фирмите-подизпълнители, участващи в строежа на автомагистрала "Тракия", се срещат днес, за да решат какво ще предприемат, след като не са получавали пари за извършеното от тях месеци наред. Най-вероятно те ще сезират Европейската комисия.
В началото на февруари близо 30 строителни компании демонстративно погребаха бизнеса си заради неплатените им суми за работата им по последния участък - лот 4, на магистрала "Тракия" и отсечката между Димитровград и Харманли - лот 2 - на "Марица". Изпълнители са обединения от фирми с основен партньор "ПСТ холдинг", свързан с Васил Божков, които бавят парите на фирмите-подизпълители.
В предаването "Преди всички" по "Хоризонт" Айдън Даил от Инициативния комитет "АМ "Тракия" лот 4 Ямбол - Карнобат" обясни: "Държавните институции в лицето на Агенция "Пътна инфраструктура" и МРРБ след несъстояла се среща на 5-и февруари и след протестния митинг-шествие, който беше на самата автомагистрала "Тракия", в пространството излязоха със съобщения, че всичко е наред, че има регулярни разплащания, но не е така.
С всеки изминат ден става все по-лошо за колеги, които са тотално разорени, притискани от Национална агенция по приходите, защото дължат огромни суми, които трябва да внесат по съществуващи фактури, но не плащаме по тия фактури. Стотици хиляди до милиони лева на човек.
Общата сума най-вероятно надминава вече 20 милиона. Днес ще се включат и колеги, които са участвали в строежа на лот 2 на АМ "Марица". Тяхното положение е още по-трагично".
Фирмата на Даил е работила по договор за наем на строителна техника и чака парите си вече 11 месеца.
За срещата са поканени и представители на държавните институции - ръководители на АПИ, "ПСТ Холдинг" АД, "Пътища Стара загора" АД, Агенция АФКУС и представителството на ЕК у нас.
Според строителите те са подложени на финансов геноцид. Административният апарат, който в съществуващата си форма и реакция по този казус е много по-бруталeн от номенклатурния апарат в едно друго тоталитарно време, казва Даил.
Протестите на подизпълнителите не са от днес, а още от есента на миналата година, когато излязоха на протести заради забавените си плащания.