Ужасен. Довиждане... - за филма на Мишел Бонев

Филмът "Сбогом, мамо" на актрисата, режисьорката и продуцентката Мишел Бонев (Драгомира Бонева) най-сетне излезе по италианските екрани. Отзивите за него са: кичозен, патетичен и престъпен.

В Италия всички нови филми тръгват в петък и резултатите от първите три дни след лансирането на творбите са решителни за търговския им успех или липсата на такъв, пише "24 часа".

Само 8 души обаче са в зала 5 на кино The Space Cinema Moderno в центъра на РИМ, в събота, 9 април, на прожекцията от 20 часа. По принцип това били точно денят и часът, в който в това кино се чака на дълга опашка за билети. Половин час след началото на прожекцията двама души си тръгват от залата, въпреки че са платили по 7.50 евро за билетите си.

Резултатите от бокс офиса на "Сбогом, мамо" не са окуражаващи - той е на 13-о място по гледаемост. За петък, събота и неделя, когато хората най-много ходят на кино, е спечелил 65 000 евро. Ако тази сума се раздели на 80-те кинозали, в които се разпространява и във всяка от които е имало средно по 9 прожекции за трите дни, като се вземе пред вид и средна цена от 7 евро за билет, излиза, че на всяка прожекция е имало по 13 зрители. 

Филмът на Бонев може да се гледа в Рим в девет от най-големите и посещавани кина на италианската столица. Лансирането му било предшествано дори от предпремиера в холивудски стил. Казват, че критиките и негативната реклама могат да доведат до бум в зрителския интерес. В случая със "Сбогом, мамо" обаче явно това правило не важи, като се имат пред вид първите резултати.

И всичко това - на фона на масивната реклама, направена от дистрибуторската къща на телевизия РАИ, инвестирала 1 млн. евро за лансирането и разпространението му. 

Известната кинокритичка на ежедневника "Република" Наталия Аспези разгромява филма безпощадно. "И докато българското културно министерство не е отпуснало никакви пари за него, опря до нашето да плаща за всичко. Филмът струва 3.3 млн. евро. За да ни го покаже в 80 киносалона, "РАИ Чинема" плати 1 млн. евро", пише в рецензията си журналистката.

Аспези обаче греши - чрез Националния филмов център България е дала 330 000 лева субсидия за лентата.

"Ужасен филм. Довиждане и благодаря", е и оценката на вестник "Фато куотидиано", който беше най-активен в разследването преди няколко месеца на това кой финансира филма и плати разноските във Венеция на българската делегация".

Премиерата в България е насрочена за 6 май

"Сбогом, мамо" ще има премиера и в България на 6 май. Наред с Мишел Бонев, която играе главната роля във филма, в творбата участват също Татяна Лолова, Юлиан Вергов, Илка Зафирова, Лучия Нунес, Стефано Давантази и др.

Българката Мишел Бонев, която, въпреки скандалите, засне филм с пари от италианските и българските данъкоплатци, дочака премиерата в Италия. Както можеше да се очаква, филмът й "Сбогом, мамо!" се оказа грандиозен провал, пише и Дойче веле в кореспонденция от Рим.

Филмът, направен със субсидии на италианския данъкоплатец в размер на 1 милион евро и с още 330 хиляди от страна на българския филмов център, бе разпространен в 80 кина на Апенините във веригата за дистрибуция на медийната империя на Берлускони.

Дойче веле припомня, че за въпросните субсидии напразно кандидатстваха други италиански и български филми, а лентата на Бонев излиза по кината така да се каже по автоматизъм - понеже има субсидия.

Оказва се, че донесените от него приходи през първите дни са само около 65 хиляди евро. За сравнение - през същия период друг дебютен филм за силата на връзките в италианското общество, направен с  доста по-нисък бюджет, е привлякъл над  милиона зрители и е събрал половин милион евро приходи.

Дойче веле изчислява още по-малко зрители за лентата на Бонев - едва 9000 италианци или по 10 души в зала.

"Тази статистика успяхме да потвърдим и емпирично. В най-посещаемото време за кино в едно от централните столични кина в залата, в която се прожектираше филмът "Сбогом, мамо!", се оказахме 8 човека. Малко след първите 20 минути останахме само 5...", пише кореспондентката на Дойче веле от Рим.

Според нея, "човек колкото и да се старае да гледа тази лента, без да намесва скандалите и емоциите, свързани със субсидирането и заснемането й, естетическият резултат пак е отчайващ". Защото "филмът е претенциозен, безумно мелодраматичен и изобщо издиша по всички шевове - актьорска игра, сценарий, послание".

Българската действителност е далеч от реалността, режисьорката насилено я драматизира, при това в клишето за соцреализма. Историята, претендираща да е автобиографична и автентична, звучи кухо, измислено и неубедително, тя направо дразни интелигентността на зрителя.

От земята до небето е разликата с филмите на редица автори от Източна Европа, спечелили важни награди на престижните кинофестивали със сериозни ленти за близкото минало на соцлагера, пише още дойче веле.

Подобни, че и по-остри оценки предлага и специализираната критиката в Италия. Вестник "Унита" нарече филма кичозен, вестник "Република" - патетичен, а агенция Анса - дори престъпен, припомняйки скалъпената награда, присъдена му по време на кинофестивала във Венеция и безпрецедентно високия бюджет, отпуснат под натиск от държавната телевизия РАИ.

#1 ianchefff 12.04.2011 в 11:41:09

Единствената разлика между критиците и обикновените зрители е , че критиците не си купуват билет за прожекцията. Чарлз Буковски

Новините

Най-четените