Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

25 цента за трансфер на пари! Фиксирано

Засега новата онлайн услуга Dwolla е само в САЩ
Засега новата онлайн услуга Dwolla е само в САЩ

Защо трябва валутата или парите да губят своята стойност, само защото се обменят? От всички неща, които можем да кажем за парите, това е най-странното: използвайте ги, особено в тези развити глобални електронни мрежи, и ще изгубите голяма част от тях.

Ако продавате услуги или стоки чрез кредитна карта, губите между 2-4% от тях. Ако пък използвате банкова сметка, може да изгубите по $15 на транзакция. А ако правите парични преводи, може да се разделите дори с повече. 

Посредниците при разплащанията са сред най-печелившите от всяка сделка

Много малко хора се замислят как разплащателните системи източват модерната икономика. И то в такива мащаби. Ако данъците ви скочат с 4% следващата година, няма ли да протестирате? А ако се повишават с всяко плащане, може да очаквате гневни реакции. Защо тогава негодуванието не обхваща и онлайн разплащанията?

Dwolla, изгряващата социална компания с екип от 12 души, създадена от Бен Милн, е впечатляваща поради тази причина: тя ви взема само по 25 цента на транзакция. Милн, подобно на много от представителите на новото поколение предприемачи, е решен както да сложи край на икономическата несправедливост, в този случай високите тарифи по транзакциите, така и да насърчи бизнес възможностите, като смята да пусне публично акции на Dwolla на борсата.

Той нарича това глобална платформа за незабавни парични трансфери. Тя е свързана с банковата ви сметка, а не с кредитната ви карта, за разлика от Paypal. Доколкото е изградена из основи от компанията, има голяма вероятност Dwolla да гарантира сигурност, лесна употреба и минимални затруднения.

Най-интересно обаче е, че въпреки че Милн няма финансово образование, неговата малка компания трансферира между 30 и 50 милиона долара на месец - и се надява да прехвърли над $350 милиона догодина. 

Услугата комбинира фиксирана такса с масирана интеграция на социални мрежи

Милн смята, че финансовата и банкова индустрия се нуждае от малко разтърсване. "До гуша ми дойде да ми вземат процент от парите, без да го заслужават," обяснява той. Това, което допълнително дефинира Dwolla, е обилното включване на Facebook и Twitter.

Наскоро Марк Зукърбърг заяви в интервю, че "можете да интегрирате приятелите на човек във всичко - и да направите едно приложение много по-ангажиращо и вирусно. Това не е нещо интелектуално - то е вградено в хората. Те се концентрират върху това, което другите около тях правят. Това е потребност на интуитивно ниво".

И Dwolla прави точно това, възползвайки се от социалните мрежи в света на финансите. Можете да се регистрирате на сайта им, влизайки с вашия имейл адрес или Facebook/Twitter акаунт. След като сте се регистрирали и сте потвърдили имейла, можете да добавите акаунтите си в двете социални мрежи и след като те са свързани, изпращането на пари на приятели става невероятно лесно.

Достатъчно е просто да потърсите името им (например "Алекс" и всички Александровци и Александри, с които сте приятели или следвате, ще се появят в списъка. Оттам нататък е лесно да изпратите пари през сайта и човекът получава лично съобщение в Twitter или публикация на стената във Facebook. Потребителите наричат това "подаване на Dwolla".

Dwolla предлага бизнес акаунти за търговци, компании и благотворителни организации, възнамеряващи да извършват големи транзакции и желаещи да избегнат тарифите на PayPal - и лични акаунти за физически лица, които желаят да плащат на приятелите си в социалните мрежи.

Dwolla осигурява на всеки потребител "хъб страница", която на практика представлява микросайт за изискване или изпращане на пари. Тази страница би свършила особено добра работа ако примерно молите приятелите си и членовете на семейството за пари, с които да заминете за Гана да обучавате децата там на английски. 

Само за 2 месеца след старта си фирмата е прехвърляла пари между 500 000 души

Компанията от Де Мойн, Айова, стартира официално на 11 декември 2010. Само два месеца след това, сайтът вече има 4000 регистрирани потребители, които имат финансови взаимоотношения с половин милион социални контакти.

Компанията е получила 1.3 милиона долара финансиране от инвеститори като Veridian Group. Основателите на Dwolla Милн и Нойербърг твърдят, че са "добри пазители" на вашите пари и всички финансови средства, прехвърляни чрез сайта, са застраховани при професионалисти в бранша.

Плащанията в социални мрежи са били реализирани и преди, но с доста скромен дълготраен успех. Сред примерите са Pay Me, P2P Facebook приложение с интеграция с PayPal, и TwitPay. Новите стартиращи компании като Venmo дори не изискват смартфон и ви позволяват да изпращате пари на приятелите си чрез SMS, макар че най-голямата възможна транзакция чрез тази услуга е $999.

Но отвореният API на Dwolla означава приложения за (почти) всяка платформа. Има Dwolla за iPhone  (едно приложение за стандартни потребители и отделно за търговци), има и Android и Windows Phone версии на приложението. Засега не се разработват версии за Blackberry и Symbian и няма информация дали изобщо те някога ще видят бял свят.

Има само един сериозен проблем: понастоящем Dwolla е ограничена само до територията на САЩ, така че засега международните потребители няма как да се отърват от PayPal в обозримо бъдеще. Да се надяваме, че моделът на социалните плащания на Dwolla ще стане по-разпространен и достъпен - поне в Европа.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените