Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Испанската Glovo купува бизнеса на foodpanda в България и Румъния

Продажбата е част от по-голяма сделка за 170 милиона евро, която засяга бизнеси в по-голямата част от страните на Балканите Снимка: Glovo
Продажбата е част от по-голяма сделка за 170 милиона евро, която засяга бизнеси в по-голямата част от страните на Балканите

Испанската компания за доставка на храни и стоки Glovo, която навлезе на българския пазар през март тази година, сега обяви, че придобива някои от компаниите в групата на Delivery Hero в Централна и Източна Европа, включително компанията foodpanda в Румъния и България.

Сред останалите компании, които Glovo ще добави в портфолиото си, попадат още Donesi в Сърбия и Черна гора, Босна и Херцеговина, и Pauza в Хърватия.

Според оценките общата стойност на цялата сделка възлиза на 170 милиона евро, става ясно от съобщения на двете компании.

Очаква се до няколко седмици всички тази продажба да бъде приключена, като през това време тя трябва да бъде прегледана от всички национални регулаторни органи.

Когато сделката вече е окончателна, ще започне преходен период за трансформацията на бизнесите под шапката на Glovo.

Плановете за България на испанската компания за доставки на храни и стоки са да се върви към разрастване. През март Glovo навлезе на българския пазар, предоставяйки услугата си за София, Пловдив и Варна, като сега очевидно придобиването на foodpanda е част от цялостната стратегия на компанията.

Създадената в Барселона фирма предлага не само доставки на храни, но множество други продукти, включително доставки от супермаркети, магазини за цветя, лекарства от аптеки и т.н.

Сроковете за доставка се оптимизират чрез алгоритми, така че поръчките да се извършват за възможно най-кратък период.

Междувременно от досегашния собственик на foodpanda мотивират продажбата с "многото оперативни приоритети, които имаме в момента".

"Delivery Hero е развила ясен водещ бизнес модел на Балканския регион през последните няколко години. Въпреки това, с многото оперативни приоритети, които имаме в момента, вярваме че Glovo ще е в по-добра позиция да продължи да развива чудесни възможности за нашите потребители в региона", пояснява от своя страна Никлас Остберг, главен изпълнителен директор и съосновател на Delivery Hero.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: foodpanda, Glovo
 

Най-четените