7-кратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер се пребори за десетото място и последната точка в Гран при на Бахрейн, въпреки че стартира едва 22-и, но след финала нападна остро доставчика на гуми Pirelli с думите, че новото поколение сликове на италианците не позволяват на пилотите да карат на ръба на възможностите на автомобилите си.
От Pirelli първо заявиха, че са изненадани от тези коментари, а след това дойде и по-острата реакция. Михаел всъщност беше ядосан след финала, че не успя да си пробие път в колоната и се оплака, че състезанията страдат от това, че пилотите постоянно трябва да пазят гумите си.
„Основното нещо, от което съм недоволен е, че всички пилоти трябва да карат под възможностите си, както и под тези на колите си, за да пазят гумите си - обясни Михаел пред BBC Radio 5. - Питам се дали гумите трябва да имат толкова важно значение или пък дали не трябва да издържат малко повече - така че да можем да караме с нормална скорост за състезателните ни автомобили, а не да обикаляме пистата с такова темпо, сякаш пред нас има кола на сигурността."
Моторспорт директорът на Pirelli Пол Хъмбъри призна, че е изненадан от тези критики, особено като се има предвид, че по време на зимните тестове Михаел беше един от пилотите, които бяха най-доволни от новите гуми.
„Разочарован съм да чуя такива коментари от пилот с опита на Михаел - заяви Хъмбъри. - Другите пилоти се трудят упорито, за да направят така, че гумите им да заработят на пистата. По време на зимните тестове той обяви, че е много доволен от новите ни гуми, а сега смени тона и мнението си."
И изявлението на Шумахер не е емоционална изява. В прес изказването си след състезанието Михаел отново обясни, че Pirelli трябва да промени подхода си при създаването на гуми за Формула 1 - тъй като не само той страда от такъв проблем, още много пилоти не можели да натискат сериозно и да поддържат по-високо темпо.
„Не съм доволен от ситуацията, ако се беше случило веднъж, щяхме да го приемем като изключение - обясни пилотът на Mercedes, който има 2 точки от 4 състезания. - Но това е проблем за всички пилоти, с едно-две изключения. И след като 80% от пилотите имат такъв проблем, то доставчикът на гуми може би трябва да обърне внимание на това."