Hyundai Motorsport издържа на тежкия дебют за Новото поколение i20 R5 на Обиколката на Корсика, тъй като след удар и теч в охладителната система прекратиха участието на Кевин Абринг по време на втория ден от ралито.
Дългите етапи, с които ралито в Корсика е известно, бяха трудно поле за доказване за новата машина. Абринг беше с трето време във WRC2 по време на първия състезателен ден, в който нямаше влизане в сервизен бокс и чисто новата кола измина успешно 160 км отсечки. След леки подобрения преди втория старт, Новото поколение i20 R5 отново показа добри резултати и темпо в съботния ден.
Вторият състезателен ден започна с етап 5. През тежките 54 км Абринг успяваше да изравни резултатите си с тези на по-опитните пилоти от WRC2. Същото важеше и за следващия етап, дълъг 30 км, но близо до финала, проби охладителната система на състезателния автомобил и повреди окачването, което забави темпото му.
Въпреки че Абринг и Себ Маршал пристигнаха със закъснение в сервизния бокс, те решиха да поправят колата си и да се върнат на състезателните отсечки. Седмият етап беше по същия маршрут като сутрешния начален, където екипажът записа добро време. Новото поколение i20 R5 постигна най-добри резултати във WRC2 в началото на отсечката, но след преминаване на половината километри, проблемът с изтичането на вода от колата, породен от предходния инцидент, отново забави Абринг/Маршал. За съжаление, в сервизния бокс установиха след прегледа на колата, че двигателят е повреден и ралито за тях е приключило.
Кевин Абринг споделя: „Тъкмо започнахме да показваме на какво е способно Новото поколение i20 R5. Имахме добър, силен старт, приключихме първия тежък ден без никакви проблеми и показахме на конкурентите си на какво сме способни и през втория ден. Въпреки повредата в окачването, знаехме че не можем да се борим за първите места, но искахме колата да е по етапите до край. След поправката отново бяхме с конкурентно време по отсечките, но след теча в охладителната система, заради удара, се забавихме отново. В сервизния бокс установихме, че двигателят е повреден, в следствие на инцидента, заради което отпаднахме от състезанието.”
Един от двата клиентски екипажа – Фабио Андолфи също показа потенциала на състезателния автомобил. В последния етап в събота, той успя да настигне водача във WRC2, стопявайки разликата само на 2 секунди дори се приближи до него в отсечката.
Саразен, който също управляваше Новото поколение i20 R5, като представител на първите клиенти на колата, се наложи да отпадне поради удар и счупено колело в събота следобед.
Мениджърът от Hyundai Motorsport Андреа Адамо споделя: „Участвахме на Обиколката на Корсика – рали Франция, за да докажем издръжливостта на Новото поколение i20 R5. Ние, както и клиентите ни, успяхме да покажем, че нашите коли могат да се конкурират с лидерите във WRC2. Да се доближим до времената на по-опитните пилоти в нашия клас и дори да ги бием на някои етапи по време на дебюта си, означава много за нас. За съжаление, този теч в охладителната система се случи, когато колата изглеждаше най-силна. Знаехме, че дългите отсечки на това тежки рали ще бъдат трудно поле за изява за дебютиращ автомобил и това се оказа факт. Ценните уроци, които научихме тук, ще бъдат използвани за подобрение на автомобила, за да могат клиентите ни да продължават да се борят с лидерите в клас R5.”
Разработващият отдел на i20 R5 ще се върне в Алценау, Германия, където ще продължи работа по автомобила, използвайки опита от Корсика, като продължава да произвежда и нови коли за клиенти.