Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Още два болида с грозни носове

Ferrari F2012 вече е готов
Force India VJM05 дебютира днес на "Силвърстоун"

Ferrari представи в Маранело новият си болид за сезон 2012 във Формула 1, като най-после е ясно и името на колата - F2012. През миналия сезон Скудерията направи крачка назад в сравнение с 2010, когато Фернандо Алонсо беше претендент за световната титла до последното състезание за годината.

През 2001 Алонсо спечели само един старт - Гран при на Великобритания на „Силвърстоун", а другият пилот на тима - Фелипе Маса не успя да постигне по-добро класиране от 5-о място в която и да е надпревара.

Сега обаче, F2012 трябва да скъса с консервативния подход при създаването на болидите от последните сезони.

„Основните промени в сравнение с 2011 засягат височината на предната част на шасито, разположението на ауспуховите тръби и настройването на електронните карти за управление работата на двигателя - се казва в официалното съобщение на Ferrari при представянето на F2012. - На практика всяка една зона от колата е основно преработена, като се започне от окачването - и предното и задното вече са тип „пулрод", това позволява по-добра аеродинамика и по-нисък център на тежестта.

„Предното крило е еволюция на това, което се появи в 150 Italia за последните стартове от 2011 година. За първите състезания от новия сезон в тази област ще има още промени.

„Оформлението на носа не е особено красиво, но това е начинът да се отговори на новите правила - носът трябва да е по-ниско, но горната точка на предното окачване не се променя. А и това е най-добрият начин за повдигане на долната част на шасито - отново за по-добра аеродинамика. Въздушните кутии също са с нов дизайн, кокпитът е с усилена структура, част от която е пред радиаторите, самите радиатори са преместени, преработени са всички аеродинамични елементи в тази част на колата.

„Долната част на задницата вече е много по-тясна и заострена, като това е постигнато отчасти благодарение на новия корпус на скоростната кутия, така и заради преместването на някои механични компоненти. В последните години разположението на ауспуховите тръби се оказа решаващо за поведението и стабилността на колите от Формула 1, сега това е променено. Задното крило е близко до това, използвано през 2011, но всеки детайл по него е ревизиран и то работи по-ефективно.

„F2012 е оборудван със система „подвижно крило" (DRS), която е с хидравлично задвижване. С нов дизайн са въздушните отвори на предните и задните спирачни апарати, съвместно с Brembo."

Силният сняг в Маранело провали традиционното представяне на болида на Ferrari - пистата „Фиорано", последвано от няколко обиколки на трасето.

Също днес, но на „Силвърстоун" Force India представи новия си боли за 2012 - VJM05.

„Вече имаме ново предно крило, което оформя всички основни въздушни потоци, които обтичат колата и за нас това е голяма стъпка напред - заяви при представянето техническият директор на тима Анди Грийн. - В сравнение с колата от миналата година, сега сме на друго ниво. Отне ни доста време, за да се отдалечим от традиционните си възгледи за това каква трябва да е нашата кола. Резултатите от работата ни във въздушния тунел са окуражаващи, надяваме се, че и на пистата VJM05 ще е толкова добър."

Според Грийн, забраната на обдухваните дифузьори ще намали разликите във Формула 1 през 2012.

„Тази промяна е по-важна от правилото за снижаване на носа - допълни Грийн. - Ние не бяхме много напреднали с обдухваните дифузьори и не успяхме да реализираме пълния им потенциал, така че ще загубим по-малко от тези, които го ползваха сериозно. Но ще е много оспорвано през 2012, като нашата цел е петото място в класирането при конструкторите."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените