Реал (Мадрид) е най-скъпата спортна марка в света за трета поредна година.
Въпреки че завърши сезон 2014/15 без нито един трофей след триумфа с Десетата в Шампионската лига, „кралския клуб” отново е на върха на финансовата пирамида.
Според новата класация на списание „Форбс”, първата десетка е окупирана от американски клубове в спортовете американски футбол, бейзбол и баскетбол.
Само три футболни клуба попадат в челната десетка, като и трите са европейски. Освен Реал (Мадрид), място в топ 10 намират Барселона и Манчестър Юнайтед.
Не само първата десетка, но и цялата класация е окупирана от американските клубове. Само още четири футболни клуба попадат в топ 50. Това са Байерн (Мюнхен) – 11-и, Манчестър Сити – 29-и, Челси – 31-ви и Арсенал – 36-и.
Само един отбор от Формула 1 попада в класацията и това тимът на „Ферари”, който се нарежда под №32 и е оценен на 1,35 млрд. долара.
Английската Висша лига постигна споразумение със „Скай Спортс” за излъчване на най-гледаното футболно първенство на стойност 2,7 милиарда долара на година. Договорът влиза в сила от сезон 2016/17.
Това обаче е нищо пред сделката за излъчването на NFL за 5 млрд. долара на година, сключена миналата година. В тази сума дори не влиза договора с DirectTV за по 1,5 млрд. долара на година.
NBA пък сключи договор с ESPN и TNT на стойност 2,66 млрд. долара на година.
Средната стойност на клубовете в топ 50 е 1,75 млрд. долара, което е скок с 31% от тази през 2014-а.
Последният, попаднал в класацията, струва 1,15 млрд. долара в сравнение с 856 млн. долара година по-рано.
Това е само още едно доказателство, че спортът продължава да се развива, с което става все по-скъп и по-скъп.
Освен това, растежът в приходите на спортните гиганти идва и от разширяване на фенската база.
Телевизионните реклами, правата за излъчване на различни състезания и т.н. правят спорта все по-достъпен във всички краища на света.
В галерията ще видите по-интересните марки, които намериха място в класацията, както и първата 10-ка.