Информациите, че Renault планира да възроди легендата Alpine, която дълги години беше символ на спортните и състезателните автомобили на френския гигант се появяват регулярно на всяки няколко години. Сега обаче нещата изглеждат по-сериозни - на автомобилното изложение в Париж през есента Renault планира да покаже концептуален модел, с който да отбележи 50 години от създаването на марката.
И детайлите за новия концепт стават все повече.
Маркетинговият директор на Renault Стивън Норман вече обясни, че моделът, с който трябва да започне възраждането на Alpine ще е олекотен спортен автомобил, а не състезателна кола. Според него, концептът ще отговаря на "най-високите изисквания".
"Не можем да си позволим да покажем нещо, което има само прозорци и гумени постелки", образно се изрази Норман.
Все още няма потвърждение, но се предполага, че концептът за Париж ще е базиран на супер спортния модел на Nissan - GT-R. Норман призна, че възможността да бъдат използвани готови компоненти и модули от GT-R за създаването на прототипа "се обсъжда сериозно", но направи и уговорката, че за възраждането на марката Alpine може да се наложи Renault да си търси партньор, тъй като разходите ще са сериозни.
"Можем да ползваме най-различни части и компоненти, с които вече разполагаме - заяви Норман. - Но след това трябва да разберем дали има бизнес смисъл в това Alpine да съществува, все още нямаме отговор на този въпрос. Защото, нещата се свеждат до един друг въпрос: Има ли пространство на днешния автомобилен пазар за модел или марка, които ще се състезават с Porsche?"
При появата на концептуалния DeZir веднага тръгнаха предположения, че всъщност моделът е предшественик на новия Alpine. Освен това, DeZir е изграден върпу стоманена пространствена рама, а купето му е от кевлар - решение, заето от състезателния Megane Trophy, който се сглобява в Диеп, Франция. Това е важно, защото точно в Диеп е била централата на Alpine.
По-късно обаче стана ясно, че DeZir не е предшественик на Alpine, а много дизайнерски елементи от концепта ще намерят място в следващото поколение на компактния Clio.
Така че, очакването на възраждането на Alpine продължава, но определено си струва.
Създадената от Жан Ределе компания се развива самостоятелно от 1955 до 1973, когато Renault придобива основния пакет акции, а малко по-късно купува и цялата фирма.
С годините Alpine се утвърждава като един от най-успешните създатели на състезателни автомобили, при това в най-различни шампионати - от ралитата до "24 часа на Льо Ман", а днес фабриката в Диеп е част от Renault Sport.