Две съвсем различни спортни организации обявиха през уикенда, че ще работят заедно - швейцарският тим от Формула 1 Sauber обединява сили с лондонския футболен клуб от Висшата лига Челси.
Пресслужбите на двата тима нарекоха партньорството им „иновативно" и в интерес на истината то наистина представлява сериозна стъпка напред спрямо досегашните, предимно неуспешни, опити да се комбинират моторните спортове и футбола.
„Досега не е имало такова партньорство между Формула 1 и футбола - заяви шефката на Sauber Мониша Калтенборн. - Говорим за спорт на най-високо международно ниво. Ние и Челси трябва да се справяме със сходни спортни и търговски предизвикателства и искаме да се подсилим взаимно."
Госпожа Калтенборн не беше особено конкретна, но същото важи и за изказването на главния изпълнителен директор на Челси Рон Гърли.
„Това партньорство ще е полезно и за двете страни, то има потенциал да създаде уникални търговски възможности за нас и Sauber - обясни Гърли. - Ние споделяме една обща визия за обединяването на двата най-атрактивни спорта на света."
И тук без особено интересна информация, но това е типично за корпоративните прессъобщения.
Всъщност, сделката включва съвместна продажба на артикули за фенове и размяна на информация за развитието на спорта като бизнес. Освен това всеки от двата тима ще рекламира логото на другия, за да получи достъп до повече фенове извън своя спорт.
Челси ще показва логото на Sauber на рекламни пана по време на домакинските си мачове на стадиона, както и на панелите, пред които треньорите и играчите дават интервюта. А логото на Челси вече се появи на борда на болидите на Sauber.
Сега остава да разберем кое телевизионно покритие в световен мащаб е по-ефективно според гледната точка на двата тима - това на Висшата лига или пък преките излъчвания на стартовете от Формула 1?