Японският автомобилен гигант Toyota потвърди, че се завръща в легендарното състезание "24 часа на Льо Ман" догодина с бензинов прототип в най-високия клас LMP1.
Новата моторспорт програма на Toyota, първата след оттеглянето на компанията от Формула 1, маркира и новата заводска атака на марката, която за последно участва със собствен прототип - GT-One, в Льо Ман през 1998-1999. Тази година Toyota направи първата крачка към завръщането си на пистата - компанията доставяше мотори на тима от LMP1 Rebellion Racing.
Още догодина новият прототип на Toyota ще участва в още няколко състезания от новия световен шампионат за издръжливост. Шасито ще се конструира от Toyota Motorsport Gmbh в Кьолн - компанията, която представляваше Toyota във Формула 1, а моторът ще идва директор от Toyota в Япония.
Тадаши Ямашина, президент на Toyota Motorsport, обяви, че възможността за използване на хибридни технологии през 2012 е била ключът към завръщането на компанията в Льо Ман.
"Toyota Motor Corporation реши да участва в Льо Ман, където ще използваме нашата хибридна технология и това ще е напълно ново предизвикателство за нас - обясни Ямашина.
"Искаме да напишем нова страница в историята на "24 часа на Льо Ман", както и в световния шампионат за издръжливост, вече идва времето на хибридните състезателни автомобили.
"Естествено, надяваме се, че ще научим много нови неща от създаването и развитието на новия ни прототип за Льо Ман, които след това ще ни бъдат полезни в серийното производство."
От Toyota допълниха, че новият прототип трябва да е готов към края на годината и в началото на 2011 ще започне участието му в натоварена тестова програма.
При последното си участие в Льо Ман - през 1999 Toyota постигна първо време в квалификациите и второ място на финала, след което закри програмата си за LMP1, тъй като й предстоеше дебют във Формула 1.
В последните години в Льо Ман доминират дизеловите прототипи на Audi и Peugeot, като досега нито един бензинов автомобил от LMP1 не е успял да им се противопостави равностойно в битката за победата.