Вече почти цяло десетилетие компактният C-HR се издигна като един от най-разпространените модели на Toyota. Особено за България.
Сега японският производител представя нова версия на компактния SUV, която обаче ще бъде изцяло електрическа... и не съвсем C-HR.
По отношение на общия дизайн C-HR+ е изцяло вдъхновен от познатия досега автомобил, но отвътре разчита на електрическата платформа e-TNGA 2.0, която е свързана с малко по-големия bZ4X.
Това превръща C-HR+ по-скоро в нов модел от портфолиото на Toyota, отколкото в допълнение към досегашните.

Кросоувърът ще се предлага в две основни конфигурации - с батерия от 57,7 kWh за моделите с предно задвижване (FWD) и 77kWh батерия за варианти с предно задвижване и задвижване на четирите колела (AWD).
Базовият модел ще произвежда 123kW мощност (164 конски сили), ще разполага с приблизителен пробег от 455 км и ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,6 секунди.
Изборът на по-голямата 77 kWh батерия за FWD вариант увеличава мощността до 165 kW (221 конски сили) и разширява пробега до 600 км, като същевременно подобрява ускорението на 7,4 секунди.
Най-мощният пакет с AWD задвижване осигурява 525 км пробег и генерира 252 kW (343 конски сили) мощност, постигайки 0 до 100 км/ч само за 5,2 секунди. Това е и единственият вариант, който разполага с два електрически мотора.
C-HR+ ще има възможност за бързо зареждане до 150 kW и също така е оборудван със система за предварително настройване на батерията при зареждане в студено и горещо време.
В допълнение за енергоефективността допринасят термопомпа, както и самият профил на купето, което разполага с подобрени спойлери на покрива и при багажника за оптимизиране на въздушните струи при движение.

Отвътре Toyota обещават повече пространство в купето, включително голям 416-литров багажник, и доста технологични нововъведения.
Всички варианти ще вървят стандартно с 14-инчов мултимедиен дисплей, включващ навигация, която изчислява маршрути въз основа на заряда на батерията и наличните станции за зареждане.
Приложението MyToyota пък позволява на шофьорите да наблюдават от разстояние зареждане, пробег и всички останали важни данни за автомобила.
Що се отнася до безопасността C-HR+ ще включва системите T-Mate и Toyota Safety Sense. Тук влизат екстри като наблюдение на сляпата зона при шофиране, адаптивна система за дълги светлини, спирачка и асистент за паркиране, както и система за панорамен изглед.
Продажбите на новия модел ще започнат към края на тази година за избрани европейски пазари.
Очаква се от началото на 2026 г. C-HR+ да бъде достъпен навсякъде в Европа.
••• Тази година се появи и нов вариант на Toyota Camry: