Кими Райконен с Lotus успя да вземе първото място във втората свободна тренировка за Гран при на Малайзия, след като изпревари с едва 0,019 секунди световния шампион Себастиан Фетел с Red Bull, който остана втори. Трети и четвърти се наредиха пилотите на Ferrari Фелипе Маса и Фернандо Алонсо. Топ 6 допълниха Марк Уебър и Ромен Грожан, съответно с другите коли на Red Bull и Renault.
Представянето на Райконен, който спечели първото състезание за сезона - Гран при на Австралия в Мелбърн в неделя, беше впечатляващо през целия ден - в първата свободна тренировка на „Сепанг" той завърши втори, само на 0,068 секунди от Уебър, а след него се наредиха Фетел, Алонсо и Нико Розберг с Mercedes.
„Не успяхме да свършим толкова работа, колкото искахме, но това се отнася за всички - обясни Фетел, който имаше предвид дъжда, ударил втората сесия. - Една част от пистата беше доста мокра, а другата остана почти суха.
„Заради времето пострада част от подготовката ни за състезанието. Положението е много сериозно, особено като се има предвид колко издържат гумите на пистата. Не е никак приятно, нито е лесно.
„Надявам се, че ще ни стигнат гумите, за да изкараме от старта до финала в неделя. Износването на гумите се оказа сериозен проблем за абсолютно всички тимове".
Лидерите в шампионата демонстрираха сходно темпо днес, като в първата сесия Уебър беше на 0,384 секунди пред Алонсо, а във втората Райконен завърши на 0,416 секунди пред испанеца.
Пилотите на Mercedes отново изостанаха от челото - Розберг завърши на 0,879 секунди от Кими във втората сесия, а Хамилтън остана на 1,005 секунди.
„Така и не направих една самостоятелна бърза обиколка, с нито един от комплектите гуми, с които карах днес, тъй като още в началото излязох на пистата с повече гориво и когато колата олекна, заваля - обясни Люис. - Според мен, състезателното ни темпо е доста добро. В сравнение с Мелбърн сме по-добре. Смятам, че сме направили крачка напред, но не мога да кажа къде сме спрямо другите."
Дженсън Бътън с McLaren също беше сред пилотите с лош късмет, след като спука последователно две гуми.
И двете тренировки преминаха при типичните за Малайзия условия - жега, висока влажност и много силен дъжд, изсипал се над трасето в средата на втората сесия. След няколко минути дъждът спря, пилотите се върнаха на трасето с гуми интермедия, а още малко по-късно пистата вече позволяваше атака със сликове. В отборите анализираха това много внимателно, тъй като в неделя също се очаква да вали, което означава, че скоростта, с която изсъхва трасето ще е решаващ елемент в определянето на стратегията на всеки един от пилотите.
Подобно на Австралия, докато пистата беше суха, оптималното използване и износването на сликовете, отново се оказа най-важният елемент за представянето на пилотите. Всички тимове се оплакаха от грейнинг - ефектът, който се получава при прегряване на повърхността на гумата при недобро притискане и изронването на най-горния слой на слика.