От рали легендата Мишел Мутон насам дамите нямат особено големи успехи в автомобилния спорт, въпреки това всяка тяхна поява на старт се отбелязва подобаващо. Бърни Екълстоун от години повтаря, че Формула 1 има нужда от жена на стартовата решетка, но в интерес на истината не прави кой знае колко, за да убеди някой тим да рискува. В същото време отборите в световния шампионат, които се управляват от жени са вече два: Williams и Sauber, където ръководят Клеър Уилямс и Мониша Калтенборн. А времето на Джована Амати и Лела Ломбарди преди това изглежда отдавна отминало.
Пак в Williams е и Сузи Волф - шотландката, която е тестов пилот, но в същото време е и доста далеч от това да стане титуляр за следващия сезон.
Собственикът на новия отбор във Формула 1 Джийн Хаас също залага на дама, но в Щатите - Даника Патрик е една от големите звезди в NASCAR, но наскоро Хаас обясни, че тя едва ли ще има интерес да стартира в новото му начинание. Изказване в подобен дух направи и самата Даника.
Lotus във Формула 1 също има жена тестпилот - хубавата испанка Кармен Хорда, която обаче се озова в тима заради спонсорите й.
Първата голяма стъпка сред пистовите надпревари обаче направи Формула Е - във втория сезон на първия световен шампионат с електрически болиди Симона де Силвестро ще е титуляр, което е сериозен пробив.
В ралитата нещата изглеждат доста по-добре - в близкото минало имаше специална купа за дами в световния рали шампионат, а от скоро за жените има отделно класиране в европейския рали шампионат. Добрата новина за нас е, че миналата година европейската рали титла спечели Екатерина Стратиева, а този сезон има шанс да повтори успеха си.
Дотук със сериозните постижения, сега се насочваме изследване сред феновете - проведено основно в Северна Америка, което търси най-секси дамите в автомобилните състезания. Да видим какво харесват почитателите на високите скорости.