През 2011 Софийският автосалон трябва да покаже изхода от кризата за този бранш у нас, защото на пръв поглед признаците това да започне да се случва са налице. Продажбите на нови автомобили отново се покачват, макар и сега пазарът да е на нивото на 2004-2004 година, финансовите институции и дилърите предлагат нови лизингови схеми, ценовата война не е стихвала и на българския пазар присъстват рекордни отстъпки, но в интерес на истината продажбите отново се диктуват от корпоративните сделки. Само някои марки - като Dacia, успяха да привлекат масово индивидуални клиенти, при другите това все още не се е случило.
В разгара на икономическата криза - както в света, така и у нас, макар и малко по-късно, автомобилните салони бяха отражение на действителността - без кой знае какво разнообразие на нови модели, повечето бюджетно ориентирани, интересни авангардни еко технологии - от електрически автомобили до сврък икономични возила и разбира се - компаниите, произвеждащи супер скъпи и супер спортни модели представяха, макар и по-скромно, новите си идеи и модели. Защото при тях бизнес цикълът е обратен на масовия пазар - в криза се създават нови модели, които да могат да бъдат реализирани успешно, когато дойде следващия икономически възход.
У нас пазарът на автомобили си остава основно ценови, т.е цената е определяща при избора на нова кола, както и какво получава клиентът за парите си - основно допълнително оборудване, което вече е в списъка на серийното - като климатик, по-качествена музика, по-високо ниво на оборудване, възможност за връщане на ДДС и т.н. А тази характеристика на нашия пазар е важна, защото ще определя облика му още доста време.
Какво да очакваме от „Автомобилен салон София 2011"? На първо място много нови и интересни модели. В изложението участват марки - като Chevrolet, които се представят с напълно нова гама модели, присъстващи на нашия пазар - успешният Cruze е „ветеранът", а всички други са по-нови - от Spark до Orlando и Captiva.
Много и интересни премиери - както нови модели - с двигатели с вътрешно горене и с електрическо задвижване, така и представяне на интересни спортни автомобили - от турбодизеловия прототип за „24-те часа на Льо Ман" Peugeot 908 HDI до новата състезателна кола на Петър Гьошев Peugeot 207 S2000.
В София дебютира и нов автомобилен производител - китайският Great Wall, който от септември ще започне серийното сглобяване на някои свои модели в завода си в ловешкото село Баховица. Очаква се тази инвестиция да осигури около 2000 работни места само в завода, а ниските цени на китайските возила, сглобявани у нас са вече факт - от 24 500 лева за пикап и 31 000 за техния SUV модел. Тепърва обаче остава да разберем каква ще е цената на компактния Voleеx, който на практика е копие на Toyota Yaris. Пореден, да се надяваме успешен опит за съживяване на автомобилното производство у нас, колкото и трудно да изглежда това.
Колкото и интересни да са щандовете със серийните модели, които след едногодишна пауза в провеждането на салона - заради кризата, сега изглеждат по-лъскави и по-разнообразни, не трябва да пропускаме едни още по-интересни модели.
Защото родните почитатели на автомобилите могат да видят два невероятни концептуални модела - F800 на Mercedes и Vertrek на Ford. Първият концепт е ориентир как би изглеждала бъдещата Е-класа на марката, но интересното при него е и друго - задвижването му може да е водородни горивни клетки или с хибридна система. При първата версия енергията, отделена от горивните клетки задвижва електромотор с мощност, а в атмосферата се отделят само водни пари. При хибридната система пък са комбинирани бензинов и електродвигател, като общата им мощност надхвърля 400 конски сили.
Що се отнася до Vertek, то в София имаме възможност да видим как най-вероятно ще изглежда новото поколение на модела Kuga на Ford.
Още интересни модели, които доскоро изглеждаха като дошли от бъдещето - автомобилите, които се движат на електричество - като Volt на Chevrolet и Renault Fluence Z.E. - алтернативата на петрола е вече тук, сега остава и нашето общество да създаде инфраструктура за експлоатацията на такива автомобили.
И накрая, Софийският автосалон се провежда в Интер експо център срещу магазин Metro на Цариградско шосе, билетът за вход е 6 лева, а един от посетителите на изложението ще спечели лек автомобил по избор. И този избор няма да е никак лек, защото организаторите предлагат награда измежду тези нови модели: Ford Fiesta, Skoda Fabia, Renault Twingo, Toyota IQ и Peugeot 207. Отделно от това посетителите ще могат да участват и в томболите за още стотици награди, осигурени от спонсорите на изложението.
Автомобилният празник е отново тук, да видим дали ще предшества по-добри времена за индустрията и феновете на бензиновата тръпка.
" които се представят с напълно нова гама модели, присъстващи на нашия пазар " Просто без коментар...
axyaxy | 12.06.2011 01:19 само хипер идиотите политици и "експерти" в кавички разчитат на заливането на пазара с боклук като развитие .. много, страшно много прости хора има в институциите -------------------------------------- Абсолютно вярно. В момента именно с това се борим - да променим начина на мислене на тези "от които зависят нещата". Първата положителна стъпка е факт - "Секторна стратегия за привличане на инвестиции" http://www.mee.government.bg/iko/FDI_Strategic_Analysis_%20Results_BGConference_Presentation.pdf Група млади, мислещи хора продължават да работят в правилната посока, просто в България всичко смиселно се случва бавно и трудно. Въпросът е, че искрата е запалена и трябва да се поддържа огъня занапред....
Тоя салон е такава пародия, не си струва да отидеш до там. Миналата година дори имаше заключени автомобили, защото им крадяли оборудването отвътре. Еми, сложете някой да пази и обяснява, вместо да заключвате. Да не говорим, че нито един дилър не ти обяснява нищо за самата кола, само лизингови планове знаят да правят.