Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Lotus купи тима на Renault във Формула 1

Така ще изглежда болидът на Lotus Renault GP през 2011 Снимка: Getty Images
Така ще изглежда болидът на Lotus Renault GP през 2011

Британската марка за спортни автомобили Lotus се завръща във Формула 1 през 2011 чрез тима на Renault, но по доста сложен начин. Group Lotus - автомобилният производител, собственост на малайзийският Proton е новият акционер в Renault F1, както и основен спонсор на отбора до 2017.

Така тимът става Lotus Renault (като през 80-те години с Айртон Сена за пилот), а досегашният Lotus - на Тони Фернандес ще трябва да си търси друго име - най-вероятно 1Malaysia. Group Lotus вече отмени решението си, според което Фернандес можеше да ползва името Lotus.

В официалното съобщение се съобщава за сформирането на "стратегически съюз" между двете компании, "резултат на който е създаването на Lotus Renault GP".

Group Lotus е новият "основен партньор на Genii Capital", собственикът на тима на Renault във Формула 1, а към тази сделка се добавя и договора за спонсорство.

Но Renault остава в световния шампионат като "доставчик на двигатели" и логото на компанията задължително ще присъства на борда на болидите на тима.

Френският автомобилен гигант обаче потвърди, че е "продал останалите си акции в тима на Genii".

Тук вече объркването става сериозно, тъй като за догодина като Lotus-Renault e заявен тимът на Тони Фернандес, който няма нищо общо с Proton и Group Lotus, но вече сключи договор с Renault за доставка на мотори.

От Group Lotus заявиха официално, че компанията прави "пълното си завръщане" във Формула 1 през 2011, след като компанията на Тони Фернандес е използвала името Lotus този сезон "по лиценз".

Спорът между двата тима с името Lotus тепърва ще се решава, като и от двете страни обявиха, че болидите им догодина ще са "черни и златисти".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените